Ma reggel új ruhába öltözött, és a fejlécbében erős brandinggel érkezett a nol.hu.
apt-get install thevergedesign
Hatalmas vezető, hatalmas betűk, hatalmas leadek, hatalmas képek - vs.hu-ra is emlékeztető verge-s nyitó szolidabb megvalósításban, ahol nagy hangsúlyt kapnak a publicisztikák írói is.
Bal hasábba került a hírfolyam friss nevű doboza, ami külön aloldalt is kapott - kár, hogy innen egycsapásra kikoptak a képek, nem úgy mint a rovat oldalak esetében.
A design légiessé vált, és nagyon kontrasztosak benne a hirdetések. Nekem az alsóbb régióban helyet kapó rovat szekciók szeparátora nagyon bejön, valamint a 8 tartalmi hasábbot befogadni képes grid kihasználás is remek.
Viszont a nol.tv befejezettlennek tűnik, a lábléc kicsit felesleges, a szép kimunkálásához képest. Hasonló ellentmondást érzek a bologcsokker jelölő és a tag jelölők indokolatlan hasonlóságában. Viszont kétségeim vannak a tekintetben is, hogy a tagek ilyen erős címlapi hangsúlyozása indokolt-e egyáltalán.
A cikkoldal is nagyon légies lett, középpontban a szöveges tartalommal. Egy print világból jövő termék esetén ez szerintem tökre jó választás. Bár tényleg durva, hogy az origónál is nagyobb betűméret és sorköz mellett döntött a nol.
A vezető cikk esetében egy hatalmas képpel is tud nyitni a cikkoldal, de ez gondolom nem lesz mindig így - azaz nem minden cikkhez lesz heading kép - ami egyébként indokolatlanul tolja le az egyébként fókuszba helyezett szöveges tartalmat. Ha megnő az ilyen - nagy képpel nyitó - cikkeknek a száma, akkor izmosodni fog a nol.hu olvasok görgető ujja is - ill. minden VIP előfizetőnek jár majd egy görgetős egér deluxe változatban.
A cikkoldali bannerek szintén nagyon kontrasztosak, ami hatékonysági szempontból oké, de csupán ideig-óráig, mert hamar kiégnek a fix területek. A non-uniform jobb hasábba rendezett 300px-es billboardok pedig néha befolyásolják az olvashatóságot is.
Én sajnálom, hogy a weben manapság oly divatos körkivágású avatart csak a cikkoldalon használja a nol, ha a nyitón is bevállalták volna, talán kicsit konzekvensebb lenne a site, valamint kicsit oldottabb a címlap.
A cikkoldali bal hasábba helyezett olvasólista funkciót viszont annyira nem is értem, különösen annak tükrében, hogy a nol a cikk végén ajánlja nekem a következő olvasnivalót - nyilván ha hh, akkor valami okosítás alatt álló algoritmus alapján, ami majd a rendbe szabott, user által olvasott tagekre kéne ráhangolódjék - egyszer csak.
A nol továbbra is kiemelten kezeli a kommentelő közösségét, legalábbis a design erről árulkodik - kíváncsi lennék, hogy miként menedzselik majd a trollok harcát, ha sor kerül rá.
nol.hu galéria - küzdelem egy jobb életért
A galéria meglehetősen visszafogott, ugyanakkor az egyszerűség koncepciójába remekül beleillik a lecsupaszított, semleges háttérre dobott képek sora. Ugyanakkor az is lehetséges, hogy nem került sor a teljes funkcióhalom implementálásra - hisz ezen az oldalon még hirdetési felületet sem láthatunk.
Hasonló a helyzet a nolTV aloldallal is, ami még nem kapta meg az új designak megfelelő ruhát. Egyébként a social-megosztók megjelenítésében látok némi zavartságot, amit az indokolatlanul kiemelt twitter share és a többszörözött, még beúszóra is elhelyezett facebook share/like erőltetésében nyilvánul meg cikk és galéria oldalon egyaránt. Mondjuk, simán el tudom képzelni, hogy itt erőforrás optimalizálás is áll a háttérben - lesz ez még jobb is.
nol.hu - nagybetűs
Összegzésként most csak ennyit: a nagybetűsödés megállíthatatlanul hódít a hírszájtok esetében, ami nyilván különösen indokolt, ha a közönségünk inkább a 30++++ korosztályban combos, ahol nem ritkán veszik komolyan a optikusok hirdetéseit. A cikkoldali hirdetés elhelyezés merész, erős. A nagy képek kezelése nem rossz. Az addon funkciok kezelése viszont még nem tűnik letisztultnak.
A nol egyébként remekül helyezte fókuszba az értékeit az új desingban, és reméljük, hogy az olvasók sem csalódnak majd.
Ps.: a millerdisplay_semiboldregular mint font választás vicces, különsen a lapozókban használt 1-es.