lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) IT (3) it (38) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) video (30) videó (3) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2011.07.28. 12:34 Leni

a magyar sweb még beszél - [iwiw]

Címkék: iwiw internet hu

A dw1 által megküldött wiw elemzés hányaveti kommentelése egy igen másnapos hangulatban, miközben döglödnek a vasaink.

 

Újrapozícionálják a közösségi oldalt

Döglödött, de nem hagyják!

Közel harmadával esett vissza az idén az iWiW látogatottsága, míg a nagy vetélytársé erösen növekszik. A tulajdonos új szolgáltatások bevezetésére készül.

Eddig valamennyit kaszáltak a cuccon, de most bealázta a fácsé. Valamit ki kell találni mert elúszik az egész, és nem bírják fenntartani. So, csinálnak goupon-clon-t meg ning-clont és megpróbáljuk eladni.

Jóllehet, a Facebook dinamikus magyarországi használatának terjedése az ilyen méréseket végzö Google Trends adatai szerint 2011 elején lassulni kezdett, majd a február végi tetözés után egyenesen csökkent, az iWiW fenntartóját, az Origo Zrt.-t ez aligha nyugtathatja meg.

A fácsét is megszálják majd a trollok, és a reach csökkent február végén - hát persze, mert jött a tavasz. És mindenki blog.hu-t olvas! :D És ha tudnák, hogy a G+ még mekkorát fog csattanni!?

A Facebookot jelenleg körülbelül 1,7 millió magyar látogatja naponta, és úgy tűnik, hogy felkapottsága véget ért, mivel a magyarok érdeklödése az általános profilú közösségi oldalak iránt általában véve is megcsappant.

A fácsé sem a régi már, hehe. A szomszéd tehene is meggörnyedt. Ez az általános célú izét meg senki nem érti, hát perszehogy.

Az iWiW felhasználóinak száma viszont már azóta esik, hogy a Facebook tavaly októberben átvette töle az itthoni elsöséget, és ez bizonyára nem véletlen. A korábban több mint 1 millió érdeklödöt vonzó, hazai fejlesztésű oldalt manapság „csupán” 600–700 ezren keresik fel naponta, míg az év elsö felében még 800 ezer közelében volt az átlagos látogatottság. A csökkenésben az iWiW szerint az is közrejátszik, hogy optimalizálták a honlap úgynevezett bejárási útvonalait, ám mégis, ha a trenden nem sikerül fordítani, akkor az oldal népszerűségének csökkenése idövel zuhanórepülésbe válthat.

A WiW nem cool. Pont. És valamint halottaiból visszahozni IMHO nagyon nehéz, és üzletileg igen kockázatos. A bejárási utvonal maszlag: NEM COOL A CUCC, és NINCS MIÉRT VISSZAMENNI.

NAGY FEJLESZTÉS KÉSZÜL

SOKBA KERÜL! Bitang sokba! Remélem valaki visz haza is belöle! ;)

Az amerikai MySpace példája is arra utal, hogy a Facebook elleni versenyben a legrosszabb lépés a tétlenség. Az öt éve még globálisan a legnagyobb látogatottságnak örvendö közösségi site hiába számított rá, hogy pusztán a nagy felhasználói bázisa fenntartja a vízen. A piac újításainak túl lassú követése idövel a tagok tömeges elfordulásához vezetett.

A tétlenség általában véve HALÁL. A WIW gyakorlatilag halott, csak még van keringése, mert pumpálják bele az adrenalint.

Azaz az iWiW sem ülhet a babérjain sokáig. „Egy nagyobb fejlesztést készítünk elö. Anélkül, hogy részleteket árulnék el, az Origo.hu-val összefogva lokális, a megjelenésében is teljesen egyedi hírszolgáltatást fogunk elindítani. Azzal számolunk, hogy ez a fejlesztés az oldalt akár újra is pozicionálhatja a piacon” – mondja Kovács Gergely, az iWiW vezetöje. Dobó Mátyás informatikai szakember, az Opinion Leaders Kft. tulajdonos-ügyvezetöje azonban kételyeket fogalmaz meg: „Egyelöre nem ismerünk olyan közösségi oldalt a nemzetközi porondon, amely a látogatottság komolyabb esése után fordítani tudott a tendencián. Igaz viszont, hogy a nyugat-európai példákkal ellentétben az iWiW nem rogyott össze fél vagy három-negyed év alatt a Facebook megjelenése után. Leírni éppen ezért nem lehet, láthatóan komoly méretű, hű bázisa van, erre talán lehet alapozni.”

Preferencia, és lokáció alapú hír aggregátort csinálhatnak, ami azért lesz vicces vállalkozás, már ha így van, mert erre a fogyasztók nincsenek felkészülve. Doransky ugyan megfutja a tiszteletköröket, de valójában az van, hogy a wiw vagy teljesen új irányt vesz, vagy hosszú távon teljesen megdöglik üzletileg. Kérdés az, hogy a teljesen újravarrt szolgáltatás mennyire lesz sexy és használható a wiw tipikusan nem innovatív felhasználói számára.

A legutóbbi nagy váltás, a 2010 végén bevezetett, vegyes visszhangot kiváltó új arculat és a látogatók csökkenö száma között Kovács Gergely nem lát összefüggést. „Az arculati váltások elkerülhetetlen eleme, hogy az olvasók, tagok egy része visszavágyik a korábbi, jól megszokott megjelenéshez. Úgy érzem, itt a megítélésre részben a negatív és kissé túlzó médiaértékelés is rátett, de a visszajelzésekböl azt látjuk, hogy mára a felhasználók megszokták az új arculatot.”

A facelift facelif: sokba kerül, és sokáig tart… továbbá lesz belöle új banner hely. Ez remek, de nem oldja meg a wiw alapvetö problémáját. Az ezen rugózás tök felesleges.

CÉGEKRE ÉPÍTVE?

Adjatok ZSÉÉÉT!!!

A jelenleg futó marketingakciókkal egyébként föleg a törzstagok aktivitását szeretnék növelni. Ezt a célt szolgálja például az olyan új alkalmazások bevezetése is, mint a babafotók megosztására kitalált Gólyahír, amelyet pár nappal a debütálása után már 40 ezren használtak, kik feltöltöként, kik csupán látogatóként. Valószínűleg az új szolgáltatásoknak is köszönhetö, hogy az oldalletöltések száma az ezt mérö Alexa.com adatai szerint az elmúlt egy hónapban 9,4 százalékkal nött a korábbi idöszakhoz képest.

És? Ha egy wiw Alexa-ra hivatkozik, ott nagy baj van!

„Az iWiW jövöje még korántsem eldöntött. Annyi viszont bizonyos, hogy pusztán a Facebook lekövetésére nem lehet építeni. Az ilyen stratégiának az a hátránya, hogy mire elkészül egy adott funkció adaptált verziója, addigra az akár le is csenghet” – mutat rá Dobó Mátyás. „Viszont lehet, hogy ha az oldal a mainál jobban kedvezne a cégek megjelenésének az komolyan megdobná a vonzerejét” – teszi hozzá a szakember. A cégeknek 2008 szeptembere óta van megjelenési felületük iWiW-en, az úgynevezett Klubrendszer keretében. Itt célzott üzenetküldési lehetöség, egyedi design áll a klubtagok rendelkezésére, illetve külön kereskedelmi megállapodást kötve bekerülhetnek az ajánlóba is.

Az wiw jövöje eldölt! Csak még ki akarnak belöle venni egy rakat lét. Ez a story! A kérdés mi lesz a balance: cost/benefit alapon! ;)

Szólj hozzá!

EZ ITT A REKLÁM HELYE

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr763106860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása