A TC egy olyan startupot mutatott be utóbbi postjai között ami a Facebook hátán növő tematikus mashup első példánya. Nem Facebook network! Hanem egy külső megoldás, melyet a belső eszközökkel támogat a startup. Lehet ez abba az irányba mutat, hogy a Facebook nem képes, és nem is adhat az egyes közösségek számára megfelelő tool-kit-et? Meglátjuk.
Ned Desmond szerint, aki egyébként a Time Interactive volt elnöke, most kell egyszerű megoldást adni, a felhasználók számára. És ez a GoSPORTn program, mely nem más mint valamilyen sport szerű hobbi rajongótáborának készült Facebook szerű site halom.
A koncepció alapja az, hogy a régi, meglévő hasonló témájú site-ok, inkább a “odi”-nak gondolt MySpace tanai alapján készültek. Ideje frissíteni.
Az első hírnök a GoFISHIn nem akar más lenni, mint a horgászók gyűjtő-site-ja. Mindezt úgy, hogy egy FacebookId-ve lehet belépni, és el lehet indulni a "megosztom élményeimet a horgászókkal" jelmondat kiteljesítésében.
A Go nem akar új network-ot alkotni, csupán olyan teret alkot, ami tematikus, és a tematika érdeklői majd jól kapcsolatba kerülhetnek egymással a Facebook-on keresztül, már ha mélyebben meg akarják egymást ismerni. Persze, ebben nem csak az oAuth-os beléptetés segít, hanem a Facebook Fan page is!
Ha a tematikus horgász kocka feliratkozik a Go status update-okra, akkor az belezuhan a feed-jébe, és majd készen is vagyunk.
“ ... az emberek a kihívás mellett, a győzelemért is horgásznak” - mondja Ned, mint alapmantrát rejtő tematikus mondatot. Azaz a versengés és a győzelem, vagy a javítás esélye motiválja az embereket a tevékenységre. És persze arra, hogy visszatérjen a sitera. Ezt az élményt a Facebook szerű megoldások tudják megadni Ned szerint.
Persze a matek azért számít: ez a horgászós story csak az USA-ban érint vagy 30 millió potenciális felhasználót, azaz horgászt, akik úgy évi 45 milliárd USD-t képesek elkölteni villantóra, horogra, orsóra, damilra meg csak a Kősüllő tudja, hogy még mire!
Ennek kiaknázására csinálni egy facebook szárnyai alatt növő, embereket összehozó, terméket, horgászhelyet értékelő, egymással versengést lehetővé tevő, tanulást támogató, beszélgető, kérdések és válaszokat gyűjtögető, és ennek teret adó cuccot lehet nem meggondolatlan lépés.
Főleg, ha tényleg igaz az is mindezek mellett, hogy 5 indiai mérnök meg néhány szerződéses arc áll a cucc hátterében, és az egész Rails-alapú megoldás a Go 1.0!!!