A Yahoo! nem csak designt váltott, de sebességet is. Még nem néztem az éves riportot, és csak remélem, hogy lesz rá időm, de minden bizonnyal a bevételtermelésre próbálnak koncentrálni. Bekukkantottam kicsit a MAIL-be és persze az azonnal rám zuhanó stílus választó telibe bökése után, rögtön megtaláltam a hirdetés becsukásának parányi ikonját is.
Én csak mosolyogtam egyet az elém ugró modal-window tartalmán, ami nemes egyszerűséggel kevesebb mint 5$-ban határozta meg a jobb oldali display sáv becsukásának árát, már per hó.
Yahoo mail displaymentesen csak 5 USD!
Ami fontos, hogy a Yahoo belement a hirdetésmentesség megválthatóságának utcájába, ami az interneten érdekes mérlegelés tárgya, hiszen pont azoknak nem jelenít meg hirdetést a rendszer, akikről a legtöbbet tudja, tudná, és még használják is. Előfordulhat, hogy az így kieső hirdetési bevétel nagyobb mint a mennyit díjban beszed a szolgáltató. Ugyanakkor az is igaz, hogy a mentesség csak a grafikus hirdetésekre vonatkozik - lehet, hogy a szöveges megoldások tovább élnek diszkrét módon az egyébként tetszetős desigban. Jegyezm annyiban szerencsések, hogy a skyscreaper magas kreatívokkal, ha a viewport engedi, akkor halfpage szerű billboardokkal operálnak a nálunk favorizált superbanner helyett - így tudnak szebbek lenni, sajnos.
A Yahoo még tavaly meg kellett újítsa a mail felületét, mert legnagyobb piacán (US) az microsoft outlookja tovább szorongatja, és a google mail-ja is egyre népszerűbbé vált - különösen az Android rendszerek terjedésének köszönhetően. A mobil APPokra is áldozott a Yahoo egyébként - legalábbis ilyen híreket hallottam az elégedett felhasználóktól.
Az, hogy a design-t lehetővé teszi a nagy felbontású flickr képek háttérként való alkalmazását nagyon okos ötlet. Cserében viszont érthetetlen, hogy a yahoo fejléc, hogy sikerült ennyire indapass 1.0-s megoldásra.
A mailt hajtó yahoo front-end motor egyébként tetszetős, de cseppet idióta cucc - annyira nem szeretjük fejlesztési szempontból. Viszont a felhasznált ikonok, és a letisztultság számomra vonzóvá teszi a felületet. Csupán az idejét múlt gombokkal van bajdom - mondjuk azzal viszont nagyon.
Lábjegyzet: vicces, hogy a flickr fotókból konvertálnak egy szana-blurolt változtatot is, ami a modalok megejelenésekor lesz aktív a háttérben - szóval ez okos!