Mobilmánia, vagy amit akartok. Amikor a nagyok találkoznak és a kicsik meg a freelancerekkel belehígulnak egy masszába. Mindenből egy kicsit ami a mobil fejlesztést mozgatja és körülveszi ma kis hazánkban kicsit jelen volt a RAM Colosseumban Budapesten.
És persze találkoztunk Ancsával is, de jól kikerültük az apró teremtést, nehogy véletlen részesei legyünk valami mémgyár feldolgozásnak.
A sok előadás és kevesebb fórumot az alábbiak mentén tudom szintetizálni - short summary:
- a connected mobility megváltoztatja az életünket
- IT biztonság tudatosság mint olyan, az nincs
- google komolyan gondolja és laza is
- nokia komolyan gondolja, de túl komolyan - az tényleg vicc, hogy a Microsoft a wp7-el lazább, mint a partnere
- Sanoma NL hozta a kötelezőt, de azért kicsit visszavett a tavalyi lendületből
- mobilappot csak az csináljon, aki tutira megy, és sok pénze, nagy piaca van/lenet
- itthon, középtávon a webapp bír vállalható költséghatékonysággal
- persze a befektetők szívesen várják a jó projekteket olyanoktól, akik hajlandóak elfogadni a szabályaikat
- a html5 koronája érik
- APP fejlesztés terén nagy sikerek vannak, de valójában ezek nem feltétlen szólnak hosszútávra ( az egész mobil biznisz egy roham tempóban fejlődő iparág-kontribúció, ahol az erők tesztoszteron-pumpaként növesztik fel ezt a sokfejű sárkányt, amit majd a végén jól meg kell zabolázni - mindenesetre az látszik, hogy az igába hajtható majd minden már sarjadzó feje.
- Droidra fejleszteni sux - már ha média cég vagy, mert túl fragmentált a vas.
Egyéb érdekességek:
0. Bangladesben nagyobb a mobil penetráció, mint az áram ellátottság.
1. A google nem kispályázik - mindent nagyon átgondolt stratégia alapján végez. Ennek a stratégiának szerves része a mobilon való megjelenés és az Android op.rendszernek csúfolt platform.
2. A google tolja a helymeghatározás alapú keresési eredmény és szponzorált link targetálást. És nagy erőkkel nyomja ezt a civilizáltabb világegyetemben. Most ez a mantra, miközben tudjuk, valójában gyönyörű kizárásos taktikával tosznak ki mindenkit a kosár alól, hogy meglegyen az a lepattanó.
3. Próbeszék (Ipsos) egyébként remek felütéssel pallérozták az amúgy is mobilfreak közönséget a tekintetben, hogy ez a freakság nyilván nem véletlen és a pór nép csak civilizálódik - a terjedés töretlen. Ugyanakkor az a nagyon fontos állítmány is kireppent, hogy a mobil jelen fázisában megváltoztatja mindennapjainkat, szokásainkat. Azaz kb. olyan, mint a TV, vagy jézus eljövetele.
4. Ipsos 2.0 egy furcsa elemzés mentén ismét elfelejtette feltenni a slidejára, hogy a blog.hu az van. Ráadásul elhangzott, hogy iwiw. És persze, van iwiw, nem tagadjuk le, stb… csak éppen nem tartjuk relevánsnak.
5. A Kürték remek show keretében bemutatták, hogy érdemes információtudatosnak lenni, és iszonyat nem érdemes elhagyni a nagyon okos telefonunkat, mert kb. 10 perc alatt bruteforceolható a négy jegyű passcode, és további 3 perc míg leszednek mindent a telóról USB-n keresztül úgy, hogy a tulaj azt észre sem venné, ha véletlen visszakapná a mobilt. Ja, és ez idő alatt, még a kódoltan tárolt wifi jelszókat is vissza tudják fejteni. ( Nyilván ez lehetne az i7 mennybemenetele is, de az nem ide tartozik.)
A lényeg, ha benne van az életünk a telóban, amibe beleérthető a munkahelyi kapcsolattartás is, érdemes elgondolkodni azon, hogy akkor merre is van az IT biztonsági iránytű.
Én bírom Kürtéket, de kancellár.hu-t is, és felettébb igazuk van!
6. A NOKIA kommunikációja csapnivaló, de tényleg.
7. Az ügynökségek bemutatták, hogy van élet a banneren túl és van olyan hogy rich media hirdetés mobilon. Sőt, még ajánlás is van rá - amire tudjuk, lehet ráigérni. Ja, és persze a videó is fut a bannerben mobilon, bár, azt elfelejtették hozzátenni, hogy hány százalékán.
8. Van okos telefon és van okos okostelefon.
9. Mi, azaz a CEMP, viszont mondtunk számokat, aminek mindenki örült.
10. HH lett volna az egyik legizgalamsabb jelenség az interaktív prezivel, ami sajnos most nem jött össze teljes egészében, de azért szavaztunk.
Katt a képre a lényegért