EZ ITT A REKLÁM HELYE

lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) it (38) IT (3) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) videó (3) video (30) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2012.01.09. 19:09 Leni

Befordultunk - 2012

Címkék: blog iwiw index internet media facebook inda bloghu hu 2011

Nincs új a nap alatt. Mindig mondom, különösen, ha web-ről van szó. Még inkább, ha felhasználói megszokásokról. Ami meglep, hogy emberanyagban sem nagyon, különösen kis hazánkban. Miért is volna, hisz szerencsére sokáig élünk, mi emberek, és még ha divatos is hangoztatni, hogy vált az ember a munka területén, nem kezd teljesen újba, csak kivételes esetben - ha hajlandó üzleti modellt váltani.

Évvég

Az általam jósolt Androidok támadása eltúlzott hevületnek bizonyult - legalábis kis hazánkban mindenképpen. Azt vártam, hogy a gyártok ránk ontják a kütyüket, és a fogyasztóknak majd lesz miből áldozniuk az értelmes felhasználással még nem megtöltött tabletekre. Nem így történt.


Magyarország egyrészt még mindig telefon lázban ég. A kommunikációs eszköz ezen formája van a fókuszban - a nagyobb közönség nem tud mit kezdeni a táblagépekkel. Az okostelefonok térnyerése azonban folyamatos és töretlen.

Másrészt itthon a vásárlóerő némelyest megbicsaklott az év végén, és az importból érkező high-tech termékekre ismét nehezebben áldozott a nép. Azaz árérzékeny, de piszkosul. (Ugyanakkor azért akarja a szifont magának -  mert státuszolni azt kell, már szimbol jelleggel.)

Az internet kapcsán a webaudit alapján azt gondolom, hogy a felhasználói szám overall-ban növekedett, de nem sokkal. A napi számok az év végén továbbra is valahol a 4.000.000 körül szóródnak. Mármint egyedi cookie tekintetében.
Persze a webauditban nincs benne a google és a facebook, valamint a külföldi siteok, amik azért valljuk, be odavertek rendesen a magyar classik WEB világnak - eljött a digitális gyarmatosítás, különösen az UGC és a SocialWeb kategóriában.

A Gemius publikus adatok alapján a wiw kivérzése folyamatos, a korábbi jóslatok szerint tovább folytatódik. Ezen a fronton már nem csak a facebook az ellenfél, hanem a google is aki, gőz erővel próbál teret nyerni az "eseményfolyamkezelők" világában.

Gemius reach index - magyar web

De vissza az adatokhoz. Egy pár tény, ha valaki nem venné komolyan az odaverést, mint kifejezést:

  • A magyar user szereti a google keresőt, nyilván ez köszönhető a lelkes firefox rajongásnak, ill. az Explorer utálatának. - Google kereső reach-a több mint 90%
  • A magyar user szeretne nemzetközi lenni - Facebook elérése több mint 85% (3.910k)
  • A magyar user, mint közismert, szeret TV-zni és ezt a vágyát az internet előtt is ki akarja élni - Youtube elérése pedig több mint 75%
  • az iwiw jelenleg  1.7m körül jár

     
  • Érdekes, hogy a magyar netező szeretné jól érteni a világot, és megértetni is szeretné magát jól - lehet ezért használja bőszen a google translatort is.

 

De a magyar netező mindenekelőtt Origót vagy index.hu-t olvas; szereti tudni, mivel töltse el az idejét; leginkább OTP bank ügyfél és egy részük azért microsoft live felhasználó is, bár nem tudjuk, hogy az MSN-en kívül mire is használja az accountját.

Új év új lendület

Az index galleria upgrade-al és mobil APP-al ünnepelt, és új hasábmérettel nyitott. Készültünk a hiperbannerekre azaz a roadblock-ra.

A roadblockban így nézne ki egy galéria oldal - kis csalással

És készülünk a nagy eseményekre, melyek előttünk állnak. A blog.hu kapcsán tovább reszeltünk a még nem alapértelmezett új admint, és teljesen újraírtuk a képfeltöltőt és a sabloneditort. A videóban mi csináltuk meg először itthon a IOS-es lejátszást - már régóta lehet vagizni a indexvideoval az iPadon.

Ezenközben azon habzik a közeg, hogy a korábbi évek nagy laporganizátorai miként néznek egymás szemébe és a jövőbe. UP továbbra is a jobb borokat keresi, Weyer majd belecsap a sondcloud-ba. Nádori meg végül a Borsnál kötött ki. Roberta felett - oops. Az online újság meg azt is megírta, hogy Kardos doktor a Ringiernél kötött ki, mint mobil és webfőnök. Novák meg csak úgy lebeg a Matáv felett - de mindannyian tudjuk, hogy még így is bazi sokba kerül az origó szerkesztősége.

Mi meg fűzzük csak tovább a kódokat, a concepteket, mert a magyar még mindig szeret magyarul tartalmat ropogtatni a magyar tollából fordítva.

Igyekszünk tovább dinamizálódni, formabontani a piacon, ha már megvan az a kevesek által hangoztatott  50%-os share a blog.hu-val. Igyekszünk fenntartani amit csak lehet a web 1.0-s fórumtól a web 2.0-s indafotoig.

Hajjrá magyarország, hajjrá magyarok.

Szólj hozzá!

EZ ITT A REKLÁM HELYE

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr183532239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása