Kicsit meglepődtem, mikor a napokban párral több levelet kaptam a twittertől, mint eddig. Nem is keveset. A tetszetős HTML levelezésre történő átállás sem tudta feledtetni, hogy valami bűzlik twitteriában.
Igen, ha rá replyznek egy twittemre, akkor kapok egy bacont, hogy esemény van lenI, tessék jönni, intézkedni.
Valószínűleg a twitter is ráébredt arra, amire a facebook már régen, hogy a bacon-ozás, nem csak, hogy kifizetődő üzlet, hanem a platformok közötti túlélési harc komoly fegyvere. A facebook baconok a levelezési rendszerek forgalmának jelentős, kár 40%-os hányadát is adják manapság. És persze mindennek célja a visszacsalogatás, akcióra késztetés, platformhoz kötés - azaz a behúzás.
Nyilván a twitter, most - nyilván - az email értesítőinek revampja során újragondolta a politikáját ezen a téren, és talán a jövőben akár olyan fcsörök is megjelenhetnek, melyek a real-time news emailban történő újracsomagolásával hoznak létre - ld.:az előző postban a linkedIn-el közösen szolgáltatott szakmai hírlevél automatizálás.
Mindezekből egy nagyon fontos tényt szeretnék kiemelni: az elektronikus levelezés, még a nagy közösségi megoldásszolgáltatók számára is egy megkerülhetetlen felhasználói felhasználási forma, amit inkább kihasználni kívánnak mint megdönteni. Tehát a kommunikáció egy kanonizált formája az email. Ugyanakkor nyilván vannak törekvések arra, hogy a google - aki levelezési szolgáltatásának bővítésével nő a szolg szektorban - vagy a facebook - mely levelezni majd akar ld.: Titan projekt - igyekeznek pozíciót fogni ezen területeken is, de tisztában vannak azzal, hogy emailcímet váltani manapság legalább olyan nehézkes, mint bankszámlaszámot Magyarországon - legalábbis a user fejében ez él.
Ugyanakkor azt jegyzem, hogy az USA legnagyobb mailer szogáltatójának egyike a Yahoo, csak külön díj ellenében engedni kicsatornázni a leveleket, így is nehezítve az elvándorlás folyamatát.
Szóval levelezni kell! Éjenek a hírlevelek is, de csak módjával!