Számos esemény történt a az elmúlt időszakban, amiről nem tudtam szót ejteni, de ma van pontosan 5 percnyi időm arra, hogy az amúgy IPO kapcsán előtérbe került LinkedIn újabb okos húzását is megemlítsem.
A cég tőzsdei bevezetése befektetők számára gyors haszonszerzést jelentett az elmúlt héten. Az első számú szakmai közösségi hálózat valóban nagy túlélő a facebook mellett, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy egy IPO nem véletlen egy vállalat esetében: töke bevonásról van szó, ami azért fontos mert valamihez kellenek friss források, amihez a cég másként nem tud, vagy nem akar forrásokat teremteni.
A lingedIn újabb vállalkozása, hogy szinte automatikus megoldással generál az egyes szakmai csoportok számára hírlevelet is, a célcsoport számára fontos témákból válogatva. Ezt gyakorlatilag egy marketing akciónak kell felfogni, ahol nem más a partner a releváns adatok feltárásában mint a twitter (trends).
Vicces, hogy kis hazánkban a mmo, nem oly régen indította útjának hasonló, persze nem automatizmuson alapuló kezdeményezését, melyet azért utálok, mert 99%-ban híreket lopnak és ezzel saját portáljukra terelnek forgalmat. És persze ez nem szép dolog.
Én azt mondom: éljen a relal-time web, csak legyen előtte egy jó szűrő ami nem más mint a hozzáértő önkéntesek sokasága. És persze drukkolok a linkedIn-nek is. Hátaha lesz még egy hasonlóan sikeres IPO, amibe én is beférek majd.