Eljött a 2011, és jön vele minden furcsaság itt a kis hazánban, és a nagyvilágban is.
Részemről még nem sikerült felocsúni a karácsony, szilveszter, esküvői buli hármasából, de a héten megigérem magamnak is, hogy igyekszem kialudni a fáradalmakat.
Közben, felborult a média kondér, és a maradékot elkezdték átszedni egy teljesen újba. Persze mások főznek, és mások kerültek oda melléje. Jött hozzá törvénykezés is, ami miatt hangos a sajtó, és reméljük nem csak még, hanem sokáig az is maradhat. Erre ráhatásunk nagyon nincs. Próbálkozhatunk az alkalmazási kitételek alakítgatásával a ISZT-n keresztül, ill. közvetlen piros telefonon a médiatanács, NMHH felé. Bár nem tudjuk, hogy ez utóbbi lesz-e, és lesz-e értelme.
Első lépésként, még decemberben nekiálltunk a 18+ gyors megoldásához. Hamarosan mindenki láthatja és tapasztalhatja, hogy a kiskorúak és az idióták védelme komoly dologgá vált kis hazánkban. Első körben alkalmazkodunk, amíg el nem fogy a cérna.
2010
A statcounter adatai alapján a quirksmode közre adott egy összefoglalót, ami igencsak megyőző álltásokat tartalmaz, ugyan leginkább a NL-piacról:
- 2010-ben az össz látogatás 3%-ra nött 1%-ról. Az utolsó hónapban már a 4%-ot is elérte ez az arány havi szinten. Ez impresszív háromszoros eredmény 2009-hez képest.
- Safari részesedése 9%-al csökkent - de ne feledjük, hogy a látogatások száma sokszorosára nőtt. Tehát a növekedéssel arányosan nem nőtt a szifonosok aránya.
- a Web-kit alapú browserek kombinált részesedése is csökkent 5%-al, de a csökkenő tendencia az utóbbi hónapokban - valószínűleg a Droidok térnyerésének köszönhetően megállt. Ez érdekes, mert azt mutatja, hogy az NL-ban, a növekedést nem csak a Webkit alapú gadgetek hajtják, és még mindíg nagy az Opera részesedése.
- BlackBerry számunkra indiferens, annak ellenére, hogy az EU-ban jelentős szerepe van. Még.
- Nokia tovább csúszott lefelé, és meglátjuk mit produkálnak a 2011 presztizs, és olcsósított termékeivel.
- Opera szintén elkezdett lecsúszni, tekintettel arra, hogy leginkább a nem okos telefon felhasználók körében népszerű, és a növekedést inkább az okos telók hajtják.
Ebből kis hazánkra vetítve a Safari és az Android web-kit alapú cuccai a fontosak. Valamint játszik még a Nokia és valamelyest az Opera. Az NL adatokból is valójában az jön le, hogy a WebKit részesedése 51% és csökkent ugyan, de fontos, hogy a teljes forgalom pedig háromszorosára nőtt!
[update]
A mashable is hozott egy érdekes összeállítást a témában, amit nem lehet, nem idézni. Az alábbi ábra a Milleniar Media adatai alapján készült, jobbára az USA piacot tükrözi.
Ugyanakkor továbbra is érvényesnek találják a Gartner 2010.08-i elemzését, mely szerint 2014-re az Android válik a domináns OS megoldássá. Ami viszont érdekes, hogy a Symbian valószínűleg a Featured kategóriában játszik.
A mi méréseink szerint alábbiak szerint futunk neki a 2011-nek:
- Appe iPhone+iPad+iPod: 58,1%
- Android: 26,9%
- SymbianOS: 11,4 %
- minden más: 3,6%
Az opera ebben nincs benne, de tujuk, hogy most az összes mobilhoz képest kb. 20% plussz-t jelent.
Szóval, go on.
Mobilize 2011
Abban biztosak vagyunk, hogy az élvonal idén arról fog szólni, hogy a Droidos eszközök robbanás szerű terjedése, mennyire hozza magával a rá épülő piaci lehetőségek kibontakozását? APP-ok, Mobil WEB, news fogyasztás átalakulás, mobil web usage penetráció növekedés, és persze a media sales vonal. Hogyan értékeli a reklám ipar majd ezt a felületet, és a benne reljő lehetőségeket? Megragadunk-e a oldschool banner inportnál, vagy nekimegyünk a keményebb dolgoknak is? Ki fizet, miért, mennyit?
Nagy kérdések ezek, de nagy a nyomás a nemzetközi és a hazai provider szereplők oldalán. A HVG szépen fel fogja adni a leckét, az egész NewsMagezin piacnak, az Origo az iPad-os news piacnak, és ha eljön a nyárelőn a Tabletek lázadása, már ha eljön, érdekesen alakulhat a mérleg nyelve.
Fussunk neki 2011!