Látszik, hogy kivagyok. Zizzel ma elmendtünk oltásért. Kullancs meg minden nyavaja ellen. Még mehetek vagy 4x. Jó lesz. Közben jön a VB, árad a Duna, szakad a tőzsde, mert hülyék a politikusaink. HH meg kommentálja a Yahoo integrációját. És persze elpattan az agyam.
Yahoo! olvas a gonolataimban - dehogy, csak van agyuk.
Tavaj novemberben volt amikor bőszen rajzoltunk és prezentáltunk terveket arról, mit tennénk a közösségi szolgáltatáskezdeményünkkel. Nem kertelek, de a Yahoo sok helyütt ugyan azt rajzolta. És nyilván azért, mert hasonló premisszákból indult ki, mint én.
Egyérészt megkerülhetetlenné váltak az erős nagy sweb megoldások ( Facebook, Twitter ) és látva az integrátorok (plaxo, linkedin) előretörését, nem maradt más mint a flag-ship megoldást upgradeolja valami laza sweb bacsatronázási megoldással.
Yahoo - ami egyébként az USA egyik legnagyobbja még mindig - nem gurított kispályásat, és egyenesen a Fészbúkkal házasodott össze. A Yahoo Pulse a TC-n nyilvánosságra került mokupok tanulság a szerint, egyzrészt saját micro blog, vagy status üzenet megosztást teszt majd lehetővé, másrészt ezeket cross csatornázhatjuk a facebook life streamunk szennyezésével is akár.
Az ígéretek szerint az un. deep integration a fészbukkal valosul meg, de fent látható egy a nyitottság jeleit mutató twitter ico-is.
Nos, a lényeg, hogy novemberben hasonló peremisszákból kiindulva, valami hasonló, de erősebb felülettervekkel áltunk elő. Alapja az volt, hogy a network-öt és az oda/vissza csatronázást a user dönthesse el, gyorsan, egyszerűen a post-olás közben. ( A check-boxok funkcionalitás különösen ismerős!!! :D ) Azaz a jól használható dashboard a lényeg. Azaz ha már itt vannak a userek, és vannak akik már itt vannak, kapjanak olyan fícsöröket, melyek segítségével, akár a mi felületeinken is tudják tolni az sweb networkjüket úgy, hogy az mind nekünk ( ige hirdetés ) mind nekik ( network felé megosztás lehetőség ) ez előnyös.
Ehhez persze kell egy saját (life)stream. Ami a Yahoo esetében a pulse lesz. Ezt pedig lehet szennyezni, szűrni, csicsázni minden irányból, mindenféle információval. Aztán majd a user eldönti, melyik felületet használja sok, akár végtelen közül. A Yahoo egyszerű helyzetben van, a tekintetben, hogy a usereinek nagyobb része inkább lassú-elfogadó, azaz nem 1000-el használja az sweb megoldások lehetőségeit. Talán a korai elfogadók (mega kütyübiznisz) lesznek azok, akik belerángatják valami aktívabb webezésbe az Emarikai tespedteket. ( Nem t'om)
A lényeg, hogy Yahoo nem akar - nagyon - lemaradni, és a sok-sok technológiai újitás után, most a felületen is mutat valamit, a nem túl sikeres meme-után.
Meglátjuk, hogy a megvalósításukban, a mienkhez nagyon hasonló szolgáltatás mashup taktika végül sikerhez vezet-e. Azt gondolom, hogy középtávon nagyobb az esély ezzel mint nélküle.
Másrészt a Yahoo nagyon nagy ad vonalon, különös képpen az USA-ban! Az, hogy összeáll a Fészbúkkal sokat sejtet, de erről nem szó a fáma.
Az pedig nem egyszerű, ahogy odavágták a billboardot a share this funkcióBA! :D
Nos, igen, kicsit savanyú: nekünk nem adatott meg, hogy valami hasonlót megépítsünk. Talán valami újrapozícionáltat megkisérelünk a nyáron.
Ps.: azért én is haladok: már vagy 13 hónapja veszek bringát.... a hétvégén sikerült!