lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) it (38) IT (3) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) videó (3) video (30) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2010.06.07. 13:55 Leni

yahoora kértem egy oltást - hétfőn

Címkék: google yahoo facebook sweb integration

Látszik, hogy kivagyok. Zizzel ma elmendtünk oltásért. Kullancs meg minden nyavaja ellen. Még mehetek vagy 4x. Jó lesz. Közben jön a VB, árad a Duna, szakad a tőzsde, mert hülyék a politikusaink. HH meg kommentálja a Yahoo integrációját. És persze elpattan az agyam.

Yahoo! olvas a gonolataimban - dehogy, csak van agyuk.

Tavaj novemberben volt amikor bőszen rajzoltunk és prezentáltunk terveket arról, mit tennénk a közösségi szolgáltatáskezdeményünkkel. Nem kertelek, de a Yahoo sok helyütt ugyan azt rajzolta. És nyilván azért, mert hasonló premisszákból indult ki, mint én.

Egyérészt megkerülhetetlenné váltak az erős nagy sweb megoldások ( Facebook, Twitter )  és látva az integrátorok (plaxo, linkedin) előretörését, nem maradt más mint a flag-ship megoldást upgradeolja valami laza sweb bacsatronázási megoldással.

Yahoo - ami egyébként az USA egyik legnagyobbja még mindig - nem gurított kispályásat, és egyenesen a Fészbúkkal házasodott össze. A Yahoo Pulse a TC-n nyilvánosságra került mokupok tanulság a szerint, egyzrészt saját micro blog, vagy status üzenet megosztást teszt majd lehetővé, másrészt ezeket cross csatornázhatjuk a facebook life streamunk szennyezésével is akár.

yahoo pulse 1

 Az ígéretek szerint az un. deep integration a fészbukkal valosul meg, de fent látható egy a nyitottság jeleit mutató twitter ico-is. 

Yahoo pulse from TC

Nos, a lényeg, hogy novemberben hasonló peremisszákból kiindulva, valami hasonló, de erősebb felülettervekkel áltunk elő. Alapja az volt, hogy a network-öt és az oda/vissza csatronázást a user dönthesse el, gyorsan, egyszerűen a post-olás közben. ( A check-boxok funkcionalitás különösen ismerős!!! :D ) Azaz a jól használható dashboard a lényeg. Azaz ha már itt vannak a userek, és vannak akik már itt vannak, kapjanak olyan fícsöröket, melyek segítségével, akár a mi felületeinken is tudják tolni az sweb networkjüket úgy, hogy az mind nekünk ( ige hirdetés ) mind nekik ( network felé megosztás lehetőség ) ez előnyös.

Ehhez persze kell egy saját (life)stream. Ami a Yahoo esetében a pulse lesz. Ezt pedig lehet szennyezni, szűrni, csicsázni minden irányból, mindenféle információval. Aztán majd a user eldönti, melyik felületet használja sok, akár végtelen közül. A Yahoo egyszerű helyzetben van, a tekintetben, hogy a usereinek nagyobb része inkább lassú-elfogadó, azaz nem 1000-el használja az sweb megoldások lehetőségeit. Talán a korai elfogadók (mega kütyübiznisz) lesznek azok, akik belerángatják valami aktívabb webezésbe az Emarikai tespedteket. ( Nem t'om)

A lényeg, hogy Yahoo nem akar - nagyon - lemaradni, és a sok-sok technológiai újitás után, most a felületen is mutat valamit, a nem túl sikeres meme-után.

Meglátjuk, hogy a megvalósításukban, a mienkhez nagyon hasonló szolgáltatás mashup taktika végül sikerhez vezet-e. Azt gondolom, hogy középtávon nagyobb az esély ezzel mint nélküle.

Másrészt a Yahoo nagyon nagy ad vonalon, különös képpen az USA-ban! Az, hogy összeáll a Fészbúkkal sokat sejtet, de erről nem szó a fáma.

yahoo pulse ad

Az pedig nem egyszerű, ahogy odavágták a billboardot a share this funkcióBA! :D

Nos, igen, kicsit savanyú: nekünk nem adatott meg, hogy valami hasonlót megépítsünk. Talán valami újrapozícionáltat megkisérelünk a nyáron.

Ps.: azért én is haladok: már vagy 13 hónapja veszek bringát.... a hétvégén sikerült!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr752062900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása