A reggeli monszun és a pára után, kicsit kikandikálva a napi teendők közül olvasható az indexen is, hogy a világ elkezdett kenetet vetni a MySpace-re, korábban US leglátogatottabb social networ sitejára.
És igen! Mind ezt állítjuk a wired nyomán. Az Alexa (nem reprezentatív de mindenesetre összehasonlító) adatai szerint a site az elmúlt hat hónapban igen rosszul teljesített. Az alábbi ábra is arról tanuskodik, hogy 23,1%-al esett az oldalon a PV! Ezen felül az oldalakon eltöltött idő is jelentősen csökkent.
Ezek azért szignifikáns változások. Bármennyire is próbálkozott a MySpace nem sikerült megtörnie a csökkenő tendenciákat. Az elmúlt időszak újdonságai
- Activity Stream - Statusolás lehetősége ( after Facebook és Twitter )
- Twitter átjáró kialakítása ( Twitter API implementation )
- Korszerbb layout és GUI - Activity Stream a fókuszban
- Pimpelés a maximumon
- Zenei fókusz fenntartása
sem tudtak igazán segíteni azon, hogy a megszokott felhasználók is egyre kevesebbet töltenek el myspace oldalakon.
Ennek következtében határozott döntést hozott a MySpace: nem száll szembe a facebook-kal, és nem száll szembe a twitterrel ( via index, via wired )! E helyett az amúgy is fókuszban levő amatőr és profi zenekarok rajongói oldalává kíván vállni. Ebben erősnek érzi pozícióját - nem alaptalanul - a MySpace és hátamögött a NewsCorp-al, lehetősége is megvan arra, hogy legálisan terjessze azokat a videóanyagokat, melyek más videómegosztókon nem feltétlen legálisan vannak jelen.
Mindenesetre határozott és megalapozott döntésnek látszik az útkeresésben, és egyértelműen az értelmes és létező business-model irányába lendíti a MySpace világát.