EZ ITT A REKLÁM HELYE

lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) IT (3) it (38) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) video (30) videó (3) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2013.01.06. 15:42 Leni

Újabb pixelfestészetre készülünk - go on, szélesíts

Címkék: blog index web blog.hu social ux desing 2013

Screen Shot 2013-01-04 at 18.09.57.png

Az iPad első generációja is 1024x768 pixelben nyitotta meg a világot. A monitorjaink akkor 1280 pixelesek voltak. Sőt, Blumié már  1600 pixel+ környékén járt, még ha laptopról is volt szó. A harmadik generációs iPadek pedig már 2048x1536 pixelesek manapság. Szóval, mindenképpen nő az a négyzetpixel szám, amin keresztül a WEB elénk tárul. A Samsung is 2560 pixel szélességnél jár, míg a siteok csupán a low-endre optimalizáltan dolgoznak. Nagy kérdés, hogy mikor, miként, mennyire és mivel kell/érdemes megtölteni ezt a pixelhalmot különösen, hogy felettünk lebeg 2012 nagy mantrája: responsive web.

Nos, minután nem köztudott, leírom: nálunk 2 WEBes screen type létezik, melyre érdemesnek látjuk az optimalizációt jelenleg: mobil, desktop.
Igen, nincs tablet. Azért nincs, mert a tablet vagy képes a Desktopot visszaadni, vagy mehet a mobilra. Pont.

Ezeket a felületeket szeretnénk minél jobban megtölteni, ezért dolgozunk ezerrel, persze szem előtt tartva, hogy mindebből bevételre is szert kellene tenni - média vállalkozás vagyunk, vagy mi.

Szóval, teszünk egy merész kisérletet: szélesítünk. Sok helyütt. A lenI blog, már 640px széles post hasábbal bír, hogy minél több, és szebb, szélesebb tartalom férjen a contentbe. Mert valljuk be, valójában a tartalom az ami számít. 

2 komment

EZ ITT A REKLÁM HELYE

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr414998314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2013.01.08. 08:36:27

A tablet és a desktop között van azért egy nagy különbség: az egyiknél egeret mozgatunk, a másiknál viszont a kezünket. Az egérrel viszonylag kis mozdulatokkal el tudjuk érni a teljes képernyőt, míg ugyanez a kezünknek nagyobb munkájába kerülhet. Azok a felületek a kényelmesen kezelhetők tableten, ahol a kézfejet egy helyben lehet tartani és elég egy ujjat fel-le, jobbra-balra mozgatni.

Az Index overlayes olvasója nagyszerű lehet majd tabon a jobbra-balra történő cikkek közti navigációval.

DE. Ehhez kell majd még két összetevő, hogy a felhasználói élmény jó legyen:

1) A következő cikknek nagyon gyorsan kell betöltődnie. Mivel a user nem egy listáról választ már, nem ő dönti el mit fog kapni, kicsinek kell lennie a "büntetésnek" ha nem olyan cikk következik amire érdemes volt várni.

2) Viszonylag nagy arányban kell olyan cikkeket kapnia, amik érdeklik, különben megunja a következő cikkek behívását.

Az 1- es pontból egy érdekes dolog is következik: lehet, hogy jobb ha nincs feltüntetve, hogy mi az a cikk ami be fog jönni jobbról. Hiszen ekkor már ott el döntötte esetleg, hogy ez nem is érdekli, vagy meg se nyomja a következő cikk gombot, vagy bosszankodik ,mert tudja, hogy úgyis nyomhat még egyet.

A 2-esból pedig az következik, hogy mivel nem vagyunk egyformák személyre kell szabni a tartalmat. Egy olyan MP3 lejátszó ami valóban véletlenszerűen játszana le számokat nem lett volna túl sikeres Jobstól, de egy olyan amire mi válogattuk fel a nekünk tetsző zenéket...

Amennyiben nincsen személyreszabás (de lehet egyébként is, mert pl kevesebb időt szán olvasásra a user) egy másik módszerrel lehet esetleg kisérletezni: amikor elfogy a türelme a következő cikk behíváshoz, kérheti, hogy mutassuk meg neki a listát mi fog következni és ekkor előre ugorhat egy olyan cikkhez ami mégis érdekli.
Ennek a listának figyelemfelhívónak kell lennie, olyannak mint a szerkesztett címlapi ajánlóknak.
Most ha akarjuk úgy is értelmezhetjük, hogy valójában az Indexen a layout bezárásával a címlapra visszajutva ezt kapja a user.
Miért nem tökéletes ez? Mert túl nagy a váltás, nehéz összekapcsolni a két felületet fejben, hogy akkor most hol is tartok.
(Hm...visited link jelölés...kiszürkíteni azokat amiket már átlapoztam?)

Van még egy dolog: ez pedig, hogy az olvasó éppen milyen tartalomra vágyik. Mély elemzéseket akar olvasni, vagy le van fárasztva az agya és csak át akar pörgetni pár hülye képet. És ez természetesen nem az újságírói vs. népi kontent választóvonalon dől el.

cadix · http://www.blog.hu 2013.01.08. 08:36:37

jók a fontok főnök, posztot nem olvastam el, mert nem volt időm rá :)
süti beállítások módosítása