A mediainfo.hu volt olyan jó fej, és megkérdezett minket, az indavideót, az online videózással kapcsolatban. Nem csoda, hisz egyre fontosabb és hangsúlyosabb a videók webes fogyasztása, aminek az okos kütyük terjedése remek táptalajt szolgáltat. A felkérés jólesett, még ha nagyon keveset oszthattunk is meg a nálunk képződött ismeretanyagból.
@m melléklet - tartalomban a fej
A mediainfo.hu melléklete egyébként tök tartalmas lett, ajánlom mindenkinek, akit érdekel az online videózás témája - csak egyet kell kattintani ide.
Álljon itt pár fontosabb infó, amit az indavideóról tudni érdemes.
2007-óta él az indavideo.hu - az index.hu a (CEMP révén) vásárolta meg a videobomb.hu-t és integrálta egy új szolgáltatássá, miközben az indexvideók elsődleges platformjává lett a szolgáltatás. Korábban is a vicces/erotikus/obszcén webvideók magyarországi újrakiadásávál szórakoztatta a nézőközönséget, és ma sincs ez másként.
Az indavideó az auditált reach adatok tekintetében remekül teljesít a magyar piacon. Az alábbi ábrán az adatok 2013. májusig tartalmazzák az elérési számokat. Ebből az látható, hogy 2012.08. hóban átvettük, elnyertük a legszélesebb körben fogyasztott videómegosztó címet - és elárulom, hogy azóta sem engedtük ezt vissza a videa.hu egyébként remek csapatának.
gemius aundence publikus reach adatok
Egyébiránt az indavideó 2014 januárjában a magyar weben a 15. legszélesebb eléréssel rendelkezett az IAB auditált mérése szerint - ezt a helyezést 2013 folyamán is stabilan hozta. Nyilván ez nem csak nekünk köszönhető, hanem a drága feltöltőknek és a nézőknek egyaránt. Egyébként ebből a korábban is említett indexvideó által készített videótartalom igen csekély szeletet hasít ki - azaz nem az indexes fogyasztók csupán az indavideó fogyasztói - sőt.
A fejlesztés oldalán sokkal szerényebb eszközeink vannak, mint a nagy nemzetközi vetélytársaknak. Ugyanakkor a team hihetetlenül tapasztalt és remek szakemberekből álló maroknyi csapat, akikkel az elmúlt években sikerült hoznunk a nemzetközi színvonalat. Ne feledjük: igen szerény erőforrásokkal gazdálkodva szolgálunk ki közel napi egymillió ( 1.000.000 ) videóindítást, multiplatformos megoldásokkal ( jó, most éppen még recseg az a sz@r kit-kat, de már frissül a CDN tartalom), hirdetésekkel fűszerezve.
2012 óta folyamatosan zajlik a redesign, és a háttérrendszerek masszírozása. 2013 második felében elkezdtük kihozni a pimpeket, silent lauchokat, melyből a design folyamatos változása mellett a feliratkozási funkció bevezetése volt az, ami látható is a felhasználók számára. ( Jó, meg az, ha néha elcseszünk valamit - de aki dolgozik, na az hibázik. )
2013 végén letoltunk egy pilot projektet az AXN-nel, és számos sorozat - védett tartalomként - elérhetővé vált az indavideó AXN csatornáján. ( Igen, tudunk DRM-et is. )
És még az is belefért az év végébe, hogy élőben adtuk a VELVET közvetítését a szerkből, aminek csak az a lényege, hogy igen, tudtunk élőt is. ( Ugyanakkor a mostani élő annyira nem funkcionális - ne használjátok, arra ott a ustream ;) )
Ha sikerül megvalósítani a terveinket, akkor remek otthont biztosíthatunk majd a hazai videótárhely-igénylők számára - különösen, ha meg is kívánják osztani a tartalmakat.
Szóval, hajjjjjjjrá videósok - gyertek hozzánk (is)!