Azt gondolom, hogy 2014 nem targogat számunkra nagyon sok technológiai újdonságot a WEB-en: nagyjából mindent kitaláltak már, mindennek a csírája adott - csek meg kell valósítani az eszközközi integrációt, mi viszont már nem csupán WEB. Jönnek az új, ékszerekbe ágyazott ARM-al vértezett szenzorok - jön a google által erőltetett glass -, kérdés csupán az, hogy miért lesz mindez majd annyira jó, hogy a geek tömegeken túl mást is érdekeljen.
Ami a médiát, különösen a hazai internetes illeti, továbbra is a hirdetésekből kell hogy megéljen, és továbbra is a display hirdetésekből fogja a nagyot kaszálni. Desingbeli szögelések várhatóak még az első negyedévben, hisz sok idő nem áll rendelkezésre - nyakunkon jó pár kiemelt esemény, amire készülni kell.
Szóval nem marad más, mint a hirdetési helyek értékesítéséből való megélés médiaesete - ami törvényszerűen hozza az újrapozicionálási igényt, amit a elsősorban a hirdetői piac indukál.
leaderboard by IAB
Nos, ennek a mantrának a jegyében születhetett az a döntés, hogy az index univerzumban az un. leaderboard (leánykori nevén superbanner) hirdetési megoldás, egy rubrikával lejjebb kerül, beágyazódik az oldal szerkezetébe.
A lépésnek elsősorban az áll a hátterében, hogy leaderboard nagyon hamar elhagyta a veiwportot, így annak hatékonysága nem csak a kiégés miatt csökkent - konkrétan alig ért célba a banner, mert már reflexből is legörgetett a felhasználó. Az új elhelyezéssel mindenképpen nő majd a trueview ráta, de kérdés, hogy mennyiben lesz idegesítő ez esetlegesen lassabban betöltődő bannerek oldaltologató hatása?
Majd meglátjuk. Mint ahogy azt is, hogy mikor válik majd olyan fontossá ez a hirdetési forma, hogy sticky változat is megjelenjen belőle. Piaci információk szerint sajnos ebben a kategóriában inkább a AV volumen lesz a fontos - mondjuk ezt az origo meglévő szerkezete is mutatja, ahol előszeretettel section breaker a leaderboard.
Nos, 2014-ben biztosan nem látunk ebből kevesebbet.