lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) it (38) IT (3) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) video (30) videó (3) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2013.07.18. 12:32 Leni

OFF - Mit lát a turiszt 2013 Budapest - Balaton viszonlyat

Címkék: MÁV BKV ELVIRA

A Balaton Budapest viszonylatot teszteltem teljesen átlag userkén. A definíció annyit takar, hogy nem vonatozom, és nem használok nap mint nap BKV-t. Ebből kifolyólag MÁV és BKV szűznek számítok - majd mind egy külföldi turista aki hasonló projektre vetemedik.

ELVIRA HELP

Az elhatározás meg volt, és fel is csaptuk a mobilon az internetet, hogy kiválasszuk a megfelelő vonatot mellyel hazajutok. Ha valaki nem tudná, hogy a megoldás az ELVIRA.hu-n érhető el, a mav.hu-ról hamar átkeveredik egy post után a vonat listát tartalmazó oldalra. 

A vicces az, hogy az elvira valamiért defaultból angolul beszél, mintha a magyar közönség nem is internetezne. Lehet, hogy valmi elcseszett detektálás az oka az automatikus nyelvválasztásnak, de lényeget tekintve ez bazira angol - sebaj, az egyszeri magyar megtalálja a jobb felsőben a nyelv választó-t is.

Az időpontot be lehet lőni remekül és azt is, hogy mennyi idő alatt vállalja a sztorit a MÁV. A kérdőjelek akkor kezdenek sokasodni, amikor az igényekhez kezdjük igazítani a hieroglifákat. Én csak annyit tudtam, hogy menőzöm és a maximumot szeretném - first class wanted.  A szolgáltatási hieroglifákat megfejteni nem akartam, pedig a adott vonatnál lábjegyzetben van magyarázat - a főoldalon nincs, sőt a tool tip-et és az alt-text-et is megspórolta a MÁV - és így fel is adtam, hogy miként van az, hogy IC és az első osztály, meg a másod osztály, és a klimatizált vagon az most hogy.  Annyit azért megjegyzek, hogy a hópelyhecske MÁV szlengben bazira nem klimatizált vagont jelent, hanem azt, hogy a vonat akkor is közlekedik, ha annyi hó esik, hogy csak pelyheket látsz a vagon ablakában.

Megkértem hát Zitát, hogy amíg kertészkedem intézzen már nekem jegyet Zsozsival. A vásárlás tragikomikumba fulladt, mután az igény a következőképpen hangzott:

Egy jegyet szeretnék Budapestre, a Délibe, első osztályon, klimatizált kocsiban, ablak mellé, menetirányba néző üléssel. Na ilyen nem volt. Klimatizált kocsi csak IC-n van, ami meg csak másodosztályú kocsit tud. Innentől fogva sejtelmem sincs mitől első osztályú egy kocsi - de nem is érdekel. Mintahogy az sem, hogy mi az a pótjegy vagy mi. 

Lényeget tekintve kaptam két papírt: menetjegyet valamint pótjegyet. Erről rögvest a farok csóválja jutott eszembe, és az, hogy a MÁV állam az államban, saját nyelvvel, meg saját sajátosságokkal. Így a XXI.sz.ban nem látom be egyébként, hogy miért nem fért el az információ egy jegyen, deeee mind1.

MAV ticket 2013MÁV ticket - Pótjegyizmus 

A vonat nem is késett sokat, csupán 20 percet. Rövid búcsúszkodás után meg is találtam a helyem az ablak mellett menetiránynak háttal. Sebaj, úgy is olvasok majd, hisz a remek klíma miatt az ablakon úgy sem láttam ki a párásodástól. 

Nem lehet BKV-jegyhez jutni a nagy pályaudvarokon XXI.sz.-i módon pedig lennének, akik megvennék!

A Délibe este kilenc felé siklott be a szerelvény és a repülőkön tapasztalható leszállási kényszeres utasok után nekiláttam BKV jegyet hajkurászni. Egy darab BKV automata ugrott elém a sötétből, amit már évek óta körbehugyoznak a helyi erők - nyilván azért mert így szoktak bosszút állni, mikor nem adja meg magát az automata az aprók miatti feszegetéseknek. Igen, az automata csak apróval működik, ha éppen működik. Na az nekem elvből sincs - nyilván itt basztam el. Jelzem, egy külföldi turistának sem szokott lenni aprója, mert ha váltott is pénzt, 100-asokat annyira nem szoktak osztogatni a külföldi pénzváltó helyek - egyébként meg majd itt vált a szerencsétlen, ha eljut a belvárosig.

Betámadtam egy trafikost, aki így a Nemzeti Dohánybolt cunamik után meggyötörten az üres cigispult előtt bámulta a híradót, mikor megkérdeztem, hogy BKV-jegy van-e? Fel sem nézett a nem létező kínálat mögül, úgy közölte rezignáltan, hogy nincs, esetleg a metróban.

Futottam egy kört, de sehol nem lehetett jegyhez jutni a környéken. Próbálkozásaim során találkoztam egy 9 fős angolul küzdő csapattal, akik hasonló projektet prábáltak kivitelezni - még szerencse, hogy találtak egy segítőkész srácot aki az angol tudása ellenére is csak széttárt karokkal tudta jelezni, hogy

szorry, bát no tiketts evéleböl rájt náow.

Akartak jegyet venni, mint ahogy én is, de nem sikerült.

Kinek áll ez érdekében? Csak nem a taxis lobbi tesz keresztbe a hegy automaták innovációjának?! Vagy netán a teljes érdektelenség, vagy az, hogy nem az a fontos, hogy aki akar fizetni az tudjon, és csak másodikként az, hogy aki nem akar, azt kapjuk el?!

Kényszerbliccelés

Nem adtam fel, és elsétáltam az 5-ös buszig. A Délitől egy köpés még a google maps szerint is. A busz jött is, én meg fel. Jegy nélkül. Fordultam is a sofőrhöz kötelességtudóan, aki mellett ott világlott a fülkében a kis LCD rajta összetévesztetetlen ticket szóval valami rendszerfelirat közepén. A gyerekkorom óta belém égett NE ZAVARD A SOFŐRT VEZETÉS KÖZBEN felirat derengése ellenére rákopogtam a plexire és kérdeztem, hogy jegyet tudna e adni. A válasz annyi volt: elfogyott. 

Én meg csak nézem a piros lámpát a kereszteződésben ami még visszatartotta a buszt az indulástól. Az ajtó már becsukódott, szóval a bliccelés gyakorlatilag elkezdődött, így maradtam. Utaztam. Fizetés nélkül. Vállalom. Annak ellenére, hogy a sofőrfülke hátulján ordító fontmérettel díszelgett, hogy kezeld a jegyed, mert 16.000 HUF-ba fáj, ha nem - de csak 8.000 HUF ha feledékenységed adóját a helyszínen bevallod és megváltod. Időutaztam egy párhuzamos univerzumban, amiből az ébresztett fel, hogy az Astoriánál a Volvó - melyből a felirat szerint 50 darabot vásárolt még a BKV pár éve, és melyre kérik nagyon vigyázzunk -  nagyot sóhajtott, és lefulladt. Az utasinformációs rendszer összefüggéstelen hadoválása és a lápák vibráló bekapcsolása térített magamhoz annak illúziójával, hogy a Volvó legalább megért, és velem van. A Budapesti utasok tragikomikus mosollyal néztek egymásra ezenközben, és csóválták a fejüket. A Volvó meg még azt sírta el a Keleti környéki macskaköveken, hogy nem érti miért járatják ilyen úton, amitől 2 év alatt széthullik a futóműve.

Mindenesetre hazaértem. Ez a Balaton - Budapest viszonylat a XXI.sz.-ban. Higgyétek el a turisták ezt látják.

Ps.:

- nagyon jó, hogy van ELVIRA - csak lehetne jobb


ELVIRA bazdmeg

ELVIRA.hu - egy bosszantó rendszerelem a sok közül

- nagyon jó, hogy elvileg lehet jegyet venni a BKV buszon - lehetne ebből gyakorlat

- nagyon jó lenne bankkártyás és/vagy mobilos fizetésre átállított jegy automata a pályaudvarokra by BKV vagy BKK

- nagyon jó lenne, ha minden MÁV kioszk ponton lehetne BKV jegyet venni

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr925413136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása