EZ ITT A REKLÁM HELYE

lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) it (38) IT (3) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) videó (3) video (30) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2013.03.11. 10:09 Leni

Big Data - big bother, google

Címkék: google big brother big data

A google és a facebook userekre és azok adataira kifejtett gravitációs hatása egyre erősebb. Egyre több, mindennapi igényt kielégítő szolgáltatás furakszik a web-es felhasználók életébe, egyre több olyan szolgáltatás születik, ami megmagyarázza, hogy miért jó, ha a szolgáltató tevékenységünk nagy részét letárolja a felhőjében. Nyilván nem céltalanul.

User data is value - key point of business model


Ma reggel a google megint a telefonszámomat kérte, arra való hivatkozással, hogy ez az én biztosnágomat szolgálja. Screen Shot 2013-03-11 at 9.14.30.png
Nem kétlem, hogy ez nekem jó, hisz szól majd nekem a google, ha illegális tevékenységet észlel a fiókom vonatkozásában. Mondjuk, hogy én ennek örülök is. A google meg azért örül, mert egyrészt nehezebb lesz a spamerek dolga, másrészt még egy adatot tud rólam biztosan, ami az IRL világhoz köt.

Tegnap feltettem egy ubuntura a google chrome-ot. Az első képernyő mely megjelent a böngészőben a googe account loginja volt. Miután 6 éve nem nagyon installálgatok szűz rendszereket - lévén OSX -  az még soha nem tűnt fel, hogy mennyire erősen nyaggat a chrome segítségével is a google belépésre, adatmegadásra. És persze, a chrome egyébként hasznos felhő szolgáltatásaihoz, szintén google account szükséges - hisz ezen keresztül szonkronizálja a tevékenységünket/dolgainkat - legyen az böngészési történelem, kedvenc url-ek stb - a google az egyes platfornok között.

A Youtube account által azt is tudja a google a felhasználóról, hogy mit is szeret nézni a weben. Mára odáig jutott a big data buzzword mögött rejtőző szerverek hada, hogy testreszabott ajánlókat kapunk az újraszabott dashboardon. Ha akarunk, akkor a WDTV Live APP-ba be tudunk lépni a Youtube ( google ) acountunkkal, és böngészhetjük a web-es kedvenceinket is akár. 

Persze a kereséseinket is ismeri a google, amit profilozni tud, sőt, ezek alapján, személyreszabottan tolja az arcunkba a bannereket. Szép új világ ez, csak neked 

És ne feledjük, minden egyes Androidos készülé teljesértékű haszálatához szintén szükséges egy google account. Azon belül a google erősen törekszik, hogy a legmenőbb, és kellően penetráló böngésző platform szintén a saját chrome-ja legyen. És persze, a driodok miatt ismerik a telefonszámunkat is, csak úgy mint a store accok miatt, ahol még a kátyaszámunk, vagy jobb esetben a paypal accountunk is náluk van. És miután az eszköz mobil, ez az utikalauzunk ebben a XXI.sz.-i galaxisban, így mindig nálunk van azt is tudja a google, hogy hol, merre, mikor járunk.

Mire ennek a koránt sem teljes felsorolásnak a végére értem, még mindig úton volt a google ellenőrző SMS-e - ami jelzi azt is, hogy a technológiák helyi providereivel még nem tud nagyonmit kezdeni a google - de már olvashattuk, hogy az államokban internet szolgáltatóként is fellép majd.

Ha ennyit tudsz rólam, google, akkor vigyázz is azokra az adatokra - gondolom én, kicsit advancedebb userként.

Azt viszont állítom, hogy az átlag user ezekről mit sem tud, és lesz még az a pont, amikor kiborul a bili, vagy bevonul a CIA.

discalimer: foglalkozunk adatkezeléssel, de nem ilyen nagyságrendben.

Szólj hozzá!

EZ ITT A REKLÁM HELYE

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr595127225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása