A google és a facebook userekre és azok adataira kifejtett gravitációs hatása egyre erősebb. Egyre több, mindennapi igényt kielégítő szolgáltatás furakszik a web-es felhasználók életébe, egyre több olyan szolgáltatás születik, ami megmagyarázza, hogy miért jó, ha a szolgáltató tevékenységünk nagy részét letárolja a felhőjében. Nyilván nem céltalanul.
User data is value - key point of business model
Ma reggel a google megint a telefonszámomat kérte, arra való hivatkozással, hogy ez az én biztosnágomat szolgálja.
Nem kétlem, hogy ez nekem jó, hisz szól majd nekem a google, ha illegális tevékenységet észlel a fiókom vonatkozásában. Mondjuk, hogy én ennek örülök is. A google meg azért örül, mert egyrészt nehezebb lesz a spamerek dolga, másrészt még egy adatot tud rólam biztosan, ami az IRL világhoz köt.
Tegnap feltettem egy ubuntura a google chrome-ot. Az első képernyő mely megjelent a böngészőben a googe account loginja volt. Miután 6 éve nem nagyon installálgatok szűz rendszereket - lévén OSX - az még soha nem tűnt fel, hogy mennyire erősen nyaggat a chrome segítségével is a google belépésre, adatmegadásra. És persze, a chrome egyébként hasznos felhő szolgáltatásaihoz, szintén google account szükséges - hisz ezen keresztül szonkronizálja a tevékenységünket/dolgainkat - legyen az böngészési történelem, kedvenc url-ek stb - a google az egyes platfornok között.
A Youtube account által azt is tudja a google a felhasználóról, hogy mit is szeret nézni a weben. Mára odáig jutott a big data buzzword mögött rejtőző szerverek hada, hogy testreszabott ajánlókat kapunk az újraszabott dashboardon. Ha akarunk, akkor a WDTV Live APP-ba be tudunk lépni a Youtube ( google ) acountunkkal, és böngészhetjük a web-es kedvenceinket is akár.
Persze a kereséseinket is ismeri a google, amit profilozni tud, sőt, ezek alapján, személyreszabottan tolja az arcunkba a bannereket. Szép új világ ez, csak neked
És ne feledjük, minden egyes Androidos készülé teljesértékű haszálatához szintén szükséges egy google account. Azon belül a google erősen törekszik, hogy a legmenőbb, és kellően penetráló böngésző platform szintén a saját chrome-ja legyen. És persze, a driodok miatt ismerik a telefonszámunkat is, csak úgy mint a store accok miatt, ahol még a kátyaszámunk, vagy jobb esetben a paypal accountunk is náluk van. És miután az eszköz mobil, ez az utikalauzunk ebben a XXI.sz.-i galaxisban, így mindig nálunk van azt is tudja a google, hogy hol, merre, mikor járunk.
Mire ennek a koránt sem teljes felsorolásnak a végére értem, még mindig úton volt a google ellenőrző SMS-e - ami jelzi azt is, hogy a technológiák helyi providereivel még nem tud nagyonmit kezdeni a google - de már olvashattuk, hogy az államokban internet szolgáltatóként is fellép majd.
Ha ennyit tudsz rólam, google, akkor vigyázz is azokra az adatokra - gondolom én, kicsit advancedebb userként.
Azt viszont állítom, hogy az átlag user ezekről mit sem tud, és lesz még az a pont, amikor kiborul a bili, vagy bevonul a CIA.
discalimer: foglalkozunk adatkezeléssel, de nem ilyen nagyságrendben.