Erre már Göbbels is rájött, mikor nekiálta használni a televíziót a propaganda háborúban. KÉP, KÉP és KÉP!
Sok kép, a mégtöbb meg a mozgó kép. A 2010-es internetes trendek sem mondanak mást, csak illő lenne észrevenni. Most a mashable 2010 "buzz" rangsora kapcsán citálom elő a mantrát.
MostBuzzedSites of 2010
Nos, a YouTube és a flickr ami viszi a pálmát. az érdekes, hogy a flickr ilyen jól tartja magát a web-es univerzumban, over-all kategóriában. ( A mashable alapetően 3 faktort vizsgál: a volument - mennyi az annyi ami buzz; a kapcsolódó pozitív megitélést - mennyire like-olt a tartalom, lájkolt a cucc; és úgy mennyire ítélik meg pozitívan a szolgáltatást - mennyire fasza a cucc)
Ami szintén érdekes, hogy over-all-ban csak a kép intenzív szolgáltatások után következik a twitter, ami csak próbálja belegyömöszölni a felületébe a vizuális tartalmakat. Nagyrészt annak köszönheti helyét ezen a listán, hogy iszonyat volumenben tolja a buzz-t az éterbe.
Érdekes, hogy a volumen index szerint legdurvább szemetelő a Facebook végül csak a 6. helyen van ezen alistán, melyet leginkább az egyéb megítélésnek közönhet.
Nem hiába a facebook film, ugye-ugye!
Az személyesen engem meglepett, hogy az amerikai párkereső site a match.com ennyire erős tud maradni ebben a mezőnyben. Az, hogy csak 1 helyet veszített a korábbiakhoz képest, azt is jeleti, hogy az US felhasználók körében, a komoly kapcsolatkeresések színtere még mindig nem a facebook. De mint tudjuk, a facebook inkább az egyetemi kalandokra alapoz! ;) Az viszont jelzi a trendet, hogy az eHarmony.com csúnyán vesztett dominancijából a buzz-ing világban.
Azt viszont semmiképpen ne feledjük, hogy a társkeresést ezen megoldások nem egyszerű partnerkeresésnek kívánják beállítani, hanem valami komolyabbat kívánnak nyújtani egy pár soros "buzz"-nál. Összességében tehát, a párkereső sitekokon, az aktivtás csökkenő szintet mutat, és ez valószínűleg folytatódni is fog 2011-ben, a mellett, hogy a tartalom és annak forrása higulni fog, így egy ilyen rangsorban visszacsúszik a specializált megoldások összessége.
A linkedIn sikerét, azaz el nem bukását, viszon személyesen üdvözlöm. Olyan pályát tudott befutni a szolgáltatás, melyben én is hittem: egy jó keretrendszer, új korszerű GUI fókuszokkal és openSocial APP-okkal, komoly célorientált network managementtel, és nyílt kapcsolattal a nagy social graph-ok kezelői felé. Ahogy a számszerűsítésből látható, a szolgáltatás pont annyira aktív buzz világban mint amennyire még komolyan is vehető.
A groupon előjött a semmiből, ami nekem nem más mint egy BónuszBrigád web2.0! Csoportos kedvezményes kupongyár, ami a neten szerveződik, és kivezet az IRL ocsó-de-finom univerzumba.
A közösség ereje - Kapitalista cucilizmus-reloaded
Együtt minden könnyebb. De legalábbis olcsóbb. Az olcsóság lehetősége pedig jó terelő elő, s egyszersmind újabb túlélési esély a lokális gazdasági erők számára. És persze újabb esély a networking rendszerekből való menekülésre. Immár globálisan támogatott framework-el.
Ami viszont érdekes, hogy a google buzz ezen a listán még újoncként van jelen, de volumen index tekintetében igen jól áll a facebookhoz képest 64%-körüli értékkel. Pedig tudjuk: a felület és a megoldás nem túl sexy, uyganakkor egy nagyon erős, és széles bázisra, a hűséges levelezőre épít.
Akiről nem esett szó az a Stumble Upon, ami nagy túlélője IMHO az utóbbi éveknek, a mellett, hogy valójában az egyetlen bevallott buzz gyár. Ennyit tud, de azt jól. Ugyanakkor a két gombos lényeg végülis megfelelő tömeggel és támogatással meghozza a gyümölcsét. ( Egyszerű mint a szög, Stumble és kész)
Ami viszont meglepő, hogy a dex-es berkekben oly népszerű tumblr nincs ezen a listán bizony. Meglátjuk mit is hoz a jövő e tekintetben.
Az viszont egyértelmű, hogy az általános megosztók az élre fognak törni, és egyre feljebb kúsznak a ranglistán. A vizualitás még fontosabb és kiemeltebb lesz és biztosan fogják uralni a WEB-et.