Összességében úgy érzem, hogy haladás áll mögöttünk. Nyilván ennek tudható be a kialvatlan ság, és a nem elég Zizz-el lét. Mondjuk abból soha nem elég!
Szerdai merengő
Valahogy odavágott annak a híre, hogy jó kollegákat veszíthetünk ismét. Azóta a bekövetkezés viszont visszafordíthatatlanul aláhúzott pár kérdést, melyek között a legelső:
Merre is megyünk?
Azóta is keresem a válaszokat, de inkább lokálisan. Valahogy most nemérzem azt, a támogatást amit kellene érezni akkor, ha stratégia alkotásban van az ember. Tehát csak operálunk.
Reszeljük, polírozzuk a mobil felületeket. Kiértékeljük kivel APP-ozgassunk. Fínoman böködjük a funkciókat amíg lehet. Minimálban mondetizálunk még ezt aszt. Aztán DBDB.
A blog.hu - ahogy Cadix mondja - bezuzza mindjár a freemailt reachban, és ez frankó. Csak tényleg alánk ne vágjon nagyon a közhangulat, mely az új media tv. körül kialakulni látszi. IMHO azt gondolom, hogy abszolúte liberális felfogás ellenes a tv., de szembemenni a jelenlegi helyzettel nem lehet. A cél tehát nem más, mint a lehetőségek mentén a végrehalytás jó irányba terelése. És ha nagy a hipe, az nekünk és a blog-szcénának jó és akár rossz is lehet. Így nem marad más mint pallérozni, és meghúzni a köteleket jól, mert már csak egy hónap, és jövhet a vihar, de bámrikor.
Az index még jól van, de IMHO a jelenlegi strutúrával nem tud nagyobbat hasítani a tortából. Újra erőt kell gyüjteni és nekifogni.
Ugyanakkor, mint ahogy azt szintén mantrázzuk vagy másfél éve, mára mindenki számára mérhető és jól látható tényező a facebook.
A gemius unique számai is hihetetlen felfutásról tanuskodnak. Ugyanakkor a wiwi még valamelyest bírja a fronton, de valójában a napjai meg vannak számlálva.
Bár az origo, nyilván mást gondol erről, de persze a Voda és a Telenor is mást!
Az meg ziher, hogy konkurens média csatornájára, csak akkor terel a szakember ha:
a. le van fizetve
b. levágják a kezét, ha nem teszi.
A live networkra is érdemes figyelni, mert IMHO a negatív trendbe fordulás nem lesz visszafordítható, hacsak nem virít valami software integrációval az MS, ami egybegyúrja az összes közösségibb szolgáltatás mellett a messangert is. Valójában azonban azonban jórészt a windows oprendszerből él ez a reach, és másból nem. ( az emotikon generáció, ha megkapja ugyan azt az élményt majd egyszercsak a facebookon, ami ott lesz a suliban, vagy a telón, cseszheti az MS-ezt az egészet. )
És egyébként meg a legnagyobb vicc, hogy a blog.hu címlapja, ami valójában egy belépő site... iszonyat látogatottsággal bír.
Év vég
Így amikor a mashable már nekiáll összegezni, mi még dolgozunk. Kicsavarjuk az utolsó forintokat is a hirdetésekből, és ha minden jól megy kitoljuk a print után a blog.hu mobil verzióját is. Ha már az index meglépte, és már van rajta HUF-income is.
A best-of témában a yahoo volt az első, így is hagyjuk ki. Bár Ők nem csináltak györönyű videót.
Ezen közben a mobilinternet Budapesten is összefossa magát, immár nem a Telenor, hanem a T jóvoltából. De mára elmúlt az armageddon, és ismét lehet a szifonokról, és a droidokról Poke-olni a Fácsén. Jön a modbil 2010-re és a Tabletek lázadása.
A YouTube pedig nem csinál mást, csak mégjobban belakja a mobil közeget, és meg több médiát zabál fel. Szóval még színesebb, még mozgóképesebb, és még "szociálabb" web irányába gravitálunk. A nagyok meg híznak, csak a végén ki ne pukkanjanak. Ismét.
Éljen a user! Mobilon! Is!