Voltak kétségeim tegnap reggel, mikor útnak indultam Siófokra, a tekintetben, hogy lesz-e értelme egy erős internetes konferenciának álcázott Quimby koncertel fűszerezett smúz-partinak. Történetesen InternetHungary 2010-nek. És azt kell mondjam, hogy sikerült minden ilyen kétséget eloszlatni.
RedirectTo www
A szubijektív élmények sorában az első, hogy valójában, itt magyaroszágon csúnyán XIX.sz.-i körülmények között próbáljuk szántani a dikitális ekénkkel a userek agyát.
Történetesen kedd reggeli esőáztatta nép, szokás szerint, kiözönlött Budapest útjaira és bedugított mindent, amit annak a ténye tetézett, hogy a Corben Dallas hidat (sic.: Colbert híd vagy Megyeri híd) nekiáltak pucolni, és ezért minden Dunán átkelni vágyó egy híddal délebbre igyekezve tette lehetetlenné, hogy elhagyjam a várost. Késtem tehát.
Bár, mint kiderült, Pannikáról nem tudtam lemaradni, mert nem tisztelte meg jelenlétével a nagyérdeműt. Lehet, hogy a dugó miatt el sem indult, ki tudja?
Másik kőkorszaki élmény, nem a szálloda minősége volt, vagy a Balaton teremnek keresztelt szauna részleg, vagy a sok megkérdőjelezhető internetes kompetenciával rendelkező jelenléte, hanem az esti pultosok szakmai inkompetenciája. Az, hogy 48-38 percet kell sorábanállni egy fröccsért, ami után nem tudnak visszaadni, némelyest 18 pontot ér mínuszban az 5-ös skálán. Konkértan a pultos csapat egy Sziget típusú rendezvényen 15percen belül igazolta volna, hogy soha az életben nem állhatnaka pultban ezzel a sebességel. ( most komolyan, 2dl narancslevet decinnként kimérni, amikor 850? Izé? ) Komolyan vicc!
És a non-plusz ultra, amit bárki tapasztalhat, hogy a internethungary.com permanently redirected to www.internethungary.com! WWW-bakker?! Minek? Wáááááá!!! Tényleg, melyik században vagyunk?
Illusztris beszólók és viszonyítási pontok
Abban a században, ahol viszont olyanok vannak jelen mint: Szabó Ákos, Szabó Gergő, Vaszily Miki, Barczi Imre, Domó Mátyás, Berényi Konrád, Szily László, Szabó Zoli, UP, Ziegler Gábor, Sasvári Józsi. Meg van még Papp Péter, Bódi Antal. Ja meg Dodóék... stb.
És persze médiaalkotmány, privacy, fészbúk, CTvadászat, SEO, SEM, fészbúk, fészbúk, fészbúk, fészbúk, jövőkép... és mobil. Valamint tapasztalatok. Például a WC konszolidált az Azúrban. Wifi éppen hogy de van.
Szólások és mondások - Nick vs ident
Szily Laci korteskedett a mellett a felvezetőjében, hogy márpedig a user vállalja fel kicsoda is valójában. Ha publikál az ember a neten ,azt tegye a saját nevével, ha választott is az, és ne féljen, ha kiderül, hogy ki is Ő valójában. Már ha nem köztörvényes elmebeteg az illető. Nick meg nem azért van mert el akarunk bújni mögé, hanem azért, mert rövid, és használata sokkal praktikusabb, minthogy minden megszólítás esetében leírni : Szabó János. Egyébiránt pedig az első csetelők kibereszelt kockák voltak, akik első látásra furcsa, UNIX bash parancs tömörségű névvel voltak képesek megbárcázni magukat az ős internetes kommunikációs érában, melyet leginkább bennfetesekként uraltak. Mára a népszerű internetes kommunikációs platformok olyanok, minta facebook, google, orkut melyek a megszemélyesítésre törnek azáltal, hogy alapjuk a szotiális gráf , - ellentétben a korábban megszokott content alappal - így gyakorlatilag az átlag user nem bújik el nick mögé, mert valójában ez már nem is jelent praktikumot: nevet le se kell írni, csak meg kell nyomni egy RT ikont, vagy egy reply ikont és a rendszer majd jól behelyettesítni a nick-et, alárántva a valami URL-t is, hogy megfelelően rich legyen a kontent.
Konklúzió: posztolj, és kész. Szard le, hogy hívnak, épp addig, míg nem akarsz tudatosan hírres, vagy hírhedt lenni.
Szólások és mondások - Nick vs ident in social
Laci kiegészült HH-val, Novák Péterrel és a Z+ról jól ismert Y-generáció szakértő Tari Annamáriával. Volt itt pszihologizálás keményvonalasan, mely során a feladvány valójában a mostani 8-14 évesek internetezési motivációinak megfejtése körül volt, de ezzel be is ment a csapat az erdőbe. A zseblámpa Novák Péter kezében csillant meg és arra mutatott rá, amit mantráz minden sweb megoldás.
Hárítsunk minden döntést a userre úgy, hogy az arcába toljuk, hogy éppen aktuális tevékenysége milyen kockázatot rejt.
Ebéd, szünet
A svédasztalos vadásszunk ebédet meglepően hatékonyan zajlott. Volt túróscsusza is Pusztai dotorék valamint a sales jeles személyeinek társaságában. A port.hu-s ingyen kávénál kígyózott a füstös sor, és Kálomista Gábor is fel-fel tűnt a rengetegben. Igaz nem tuduk, hogy valójában mit is keres itt.
Eltünik az online reklám
Nem tűnik el csak átalkul. Legalábbis az ETARGET szerint. Igaziból
A kép csak illustráció. Mármint annak, hogy az előadás mantrája egyértelműen arra utalt, hogy a kollega tesztelte a gépén a pearltrees.com-ot és közben jól fejbevágták, és az összekötött bogyók megmaradtak. De mik is a bogyók? Mind1. A lényeg tényleg az hogy tegyük fókuszba az üzenetet, a valódi üzenetet és nézzük meg hogy mivel tudjuk optimálisan átvinni.
Back to the future with Konrád
Konrád, imho, biztosra ment a jóslásban, és nem mert nagyot álmodni:
- több videó
- nagyobb bedarálás
- hangosabb reklám
- a kütyük lázadása
- hajszálpontos targetálás
A prezije az onlinemarketing.blog.hu-ról
Back to the future with hh
Nekem nagyon bejött a megmondás, de sajna hh még nem tette fel a webisztánra a prezit. Reméljük majd pótolja. A lényeg:
- múlt az van, és már mindent kitaláltak egyszer, még Blumi newtonját is.
- faszbúk és google van és lesz - kertvárosi web
- targeting meg durvul
- faszbúk és google majd jól megmondja mit tehetsz és mit nem - tiszta udvar rendes ház
- freemium (longtail cash) visszavág - sok kicsi app/fícsör sokra megy, már ha ára van!
magyar multik onlineban - sok nagy sokra megy
Csak Pánczél Andrát hallottam fél füllel, mert Longhandal dumálgattunk, hogy SEO konferenciát akarnak rendezni. Pánczél meg saját videóstúdiót csináltatott a MOL-al, és beslő gyártásban készít tartalmat, mert a Videó az menő. Legalábbis szerinte is. És gondolom... adnak az image-ra! Azért fúrom, hogy ezt így kéne megoldani, de nyilván a MOL részvényesei örülnek,hogy nem kell ügynökségekbe tolni milliókat hogy legyen 10 percnyi image kampányfilm a web-en.
Pánczél Álma - video csak illusztráció
CT fetisizmus a túlárazott piac - Szabó Ákos / adaptive (gyk.: msn)
Alapvető tévedés azt gondolni, hogy a CT a hirdető számára valójában egy jó mértékéegység az eredményesség mérésében. Valójában ez nem más mint egy árazási modell, mely lehetővé teszi az AV felértékelését. Ákos jól tudja ezt, hiszen nevéhez fűződik a MIX is, mely nem más, mint az olcsóbb felületek csomagban való értékesítése, mely az elérést és az inventory kihazsnáltságot fajlagosan növeli, ugyanakkor nem bizinyítható módon járul hozzá a kampánycélok megvalósulásához.
Mi is a gond a CT-vel? (Ezt valójában a CEMP SH tolta ki, Rabbit tollából a CEMP blogján.) Az a gond, hogy létezik a heavy clicker klikk, ami a userek 4-10%-a, melyek a CT-k 68%-t követik el. Ez némelyest beszédes mutató. Gyakorlatban tehát az interaction rate igen alacsony!
Viszont akkor mit is kéne csinálni? Újra kéne definiálin a megfelelő tartalmi környezetbe ágyazott megfelelő hirdetést és annak formáját. Azaz legyünk bártabbak, és kreatívak, játszunk a formákkal, és ne féljünk a reklámtól, mert az igenis lehet jó, és megnyerő és hasznos is.
Unicast annual report itt.
CT fetisizmus a branding alapja - Barnoth Zoltán
A lényeg, hogy branding kampánytok esetében igenis tényező az online, mert akkora az elérése. És ha tudod, hogy valójában mi a célod, és az branding, brand érték növelés, akkor jó ha ennek megfelelően kommunikálsz. Ugyanakkor ez esetben nem az kell, hogy actiont érj el ( CPI, CPA ) hanem az hogy belemantrázz a user fejébe milliárdszor. Ez meg valójában AV, de ha felértékelt akkor CTr.
Ugyanakkor létezik egy közös halmaz a brading és a nem bradnig kampányok átfedésében, ami maga a Bermuda háromszög. ;)
Online média a közösségi mediában - Fórum Blumival és community mantrázokkal
Community management kell, ez biztos. De hogy milyen áron, azt nem tudjuk. Community management a FáCsé-n kell, de nem biztos, hogy minden áron. Ma ez megkerülhetetlen, ennek megfelelően be kell építeni a stratégiába, érdemes komolyan venni, és nem utolsó sorban kiszámolni, hogy mennyiben kerül(t)(ne).
[update 10-10-28]