Megjött a napsütés, és a szemfáradás. Továbbá egy érdekes írás a TC-n arról, hogy a YouTube elkezdte nagyon nyomni a Find-Follow-Feed mantrát.
A YouTube is változik. Valamilyen oknál fogva azonban nincs annyira a középpontban, és nem twitteli le azonnal a fejlesztők haját a közeg, ha valami másként működik a rendszer háza táján.
A TC szerkesztőjével arról beszélgetek, hogy miként viselkedik a site mint, sweb megoldás, és miként segíti a site, hogy a userek ráleljenek az őket érdeklő videókra.
Koncepció alapja a Find-Follow-Feed triumvirátus.
Find - az a folyamat, ahogy megtalálod az a usert aki érdekel, vagy akit követnél (Follow) a site feliratkozási rendszerén ekeresztül.
Follow - meg lehet határozni, hogy kinek a milyét akarod követni.
Feed - konkrétan a share szinonímája, meg lehet osztani tartalmat és aktivitást.
Az a lényegi állítás, amit már sokan alavetésként kezelnénk vagy mi, hogy amit a userünkön keresztül megosztok az értelmes lesz abban a network-ben akik engem követnek.
A fókuszban tehát a MEGOSZTÁS és a KÖVETÉS mint userek közötti reláció. Ez a reláció a automatikus megosztás útvonalát jelöli ki.
Mint az most kiderült a YouTube tud olyat, hogy:
- feltöltéseket kiküldi a Twitterre, Facebookra, Greader-be
- fel lehet már iratkozni a barátokra, és kapunk értesítéseket.
YouTube szerint az elmúlt időszak sweb-es tapasztalatai:
- MINDEN AUTOSHARED TWEET/item átlagosan 7 ÚJ SESSION-T HOZ A SITE-RA!
- JÚNIUS-óta több mint 1 millióan kapcsolták be az autoShare funkciót.
- YouTube a második legtöbbet twittelt brand a Twitter után! (Izé, ez azért erős!)
Mindenesetre ami egyértelmű: YouTube olyan megoldásokat kínál, melyek a userek idejéért folytatott harcban egyre szélesebb területeket ölelnek fel. A legutóbbi lépésekkel azt akarja elérni, hogy a usernek ne kelljen a Facebookon vagy a twitteren megosztania, hisz teheti azt a host siteon, már ha a network rendelkezésre áll. A network építésre pedig ott a Gmail contact bázis.