EZ ITT A REKLÁM HELYE

lenI

Netes megaszondás - Digital Craftmanship WEB, mobil, development, on-line media, VOD, social, Android, ios, mac... God bless the content! Disclaimer: lenI az Inda-labs és index.hu főmunkatársa volt. Jelenleg Cloud ügyi Agilis PO az EU-ban

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja.
A régi radiocafé 98.6 napja hallgat. R.I.P.
De 2022.12.01-el megint van barátod: 98.0-on!

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Krisi meg napja meg nem áll napközben.

Dédi has gone napja, és fentről szórja áldásait ránk.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (50) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (84) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) it (38) IT (3) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (18) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) videó (3) video (30) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2011.04.07. 11:39 Leni

Smartmobil 2011 - a fősodor [part 1]

Címkék: mobil index inda mobilweb smartmobil smartmobil2011

Voltunk, néztünk, hallgatóztunk, beszélgettünk Doransky és társai által rendezett Smartmobil konferencián. Rekord számú érdeklődő, lezárt regisztráció, több mint 700 eladott / elbarterezett jegy közé fértünk be mi is. És ha már befértünk, megnéztük a menüt is.
Összességében pedig megállapítottuk: JÓL ÁLLUNK! És büszkék vagyunk arra, hogy sok képernyőn láttuk használat közben az m.index.hu és a m.blog.hu mobil oldalait, sőt, még kivetítőn is találkoztunk a méltatott megvalósítással.

Mobilforradalom - márpedig van.

Hivatalosan a tavaly elkezdett "Android vs iOS" oprendszeres mantrára felfűzött piaci edukációs networkingről a mondás az, hogy immár megjött a Windows mobile is valamint a WEB APP ok is itt loholnak a HTML 5-el, továbbá jönnek a tabletek, és azért, ha már telefon, akkor van itt a nokia is.

Valójában:
Körbenyalogatos networking, ahol a nagyok és az ügynökségek, az ügynökségi ügyfelek, platform providerek, operátorok, fejlesztők, beszállítók, angelek beszélgetnek valamint egymást, és egymás kutatásait, kutatóit hallgatják arról, hogy mi is van a mobil kütyüs piaccal. Userekből, kütyükből, Mobil internetből, ezek abszolút számainak növekedéséből hogyan lesz majd zsé, bevétel, income - EBITA+os állapot.

És persze mindezt támogatják elsősorban a T, valamint a Telenor és a Vodafon, valamint a nagy (készülék)gyártók közül: HTC, NOKIA, SonyEricsson valamint a Microsoft.

A délelőtt a nagy teremben nyitott a piaci áttekintés, majd a bevezető után megnyílt az APPfejlesztők szekciója, és később aktivizálódott a "tőke márpedig van" terem is, eldugva az alvégeken.

Mobil sikeres

A bevezető előadás késve indult, és éppen ezért kicsit darálásba csapot át az egyébiránt érdekes, de igen távolról induló történeti áttekintés arról, hogy hol is tartunk ma a mobil technológiák terén, mire is számíthatunk a jövőben.
Előcitálódott, hogy a múlt jövőkutatói bár rendkívül humoros fazonok voltak, a telefon és az internet sikerét egyáltalán nem tudták megjövendölni.

A platformokat a jövőkutatók eleddig nem ismerték fel.
És  úgy tűnik csak   Jobsék néztek startrek-et, azaz, ők merték komolyanv enni a tabletek kapcsán.

A nagy változások márpedig bekövetkeztek, a könyvnyomtatás, és a telefónia majd a televíziózás elterjedésével, csak mi már azokat természetesnek vesszük.

Valóban változnak a szokásaink most is, és az innovátorok, a fiatalok tökre máshol tartanak mint a NOKIA-sok.

Az SMS forradalom egyik pillére az volt, hogy a userek megtanultak olvasni!

Hülyebiztos megoldások kellenek.

Jelenleg egyfajta "software driven" (így egyszerűbb írni) evolúciós ugrásban vagyunk.

Az van, hogy a technológiai adottságokkal olyan eszközök születtek, amikre egyre nagyobb számú sw születnek, melyek egyre jobban közelítik, a felhasználók igényeit. Az eszköz - ami ha kellően nyitott gyakorlatilag platform  - immár belefér egy mobiltelefonnyi gadgetbe. Ugyanakkor a usert nem érdekli az oprendszer, nem érdekli valójában semmi más csak a használati érték: mire tudja használni az eszközt.
Miután belepakoltuk a facebookot, az emilt, a realtime web-et ez így új igényeket jelent, melyeket egy nagy számú innovátor közönség már magáévá tett.

Mass production kell!

Állítólag az Apple APP store éppen hogy csak break-even-elt! Ami meglepő fordulat a korábban kommunikált Angry-birds számok mellett.

Bár nem tudjuk, hogy mi az arány a fizetős és a nem fizetős APP-ok tekintetében!
Az APPstore üzemeltetés valójában nem fő bevételi forrás, hanem platformokat erősítő marketing a gyártó szemszögéből. Ez viszont érdekes piaci evolúciós kérdéseket vet fel a sw-fejlesztést illetően.

A közvélemény kutatóktól és a T-től megtudtuk sok érdekesen:

  • Egyre több az eladott smartmobil
  • T-nél 10 ből 4 eladott készülék 2011-ben smartmobilnak minősül
  • 1.1millió mobilinternet felhasználó volt az elmúlt hónapban a T networkben
  • hazánkban a mass belépési küszöb 30.000 fronyó
  • Jönnek a tabletek is amik fogyasztják a mobil internetet
  • Jön a 3G+ (HSPA -  (14/5.8 Mbit - max 48 MBit) után a valós 4G (LTE -  100/50Mbit)
    T hálózatában átlagban megvan a 2Mbit
  • A felhasználásban továbbra is túlsúlyban vannak a mobiltelefonoknál a telefonálás, SMS küldés, ébresztő óra, számológép használat. A smartmobiloknál ez azonban kezd változni.

  • IP alapú kommunikációé a jövő, ez egyértelmű.

De a "többképernyős modellek" kapcsán az állítás, hogy még több rich-media tartalom kell, és ez további sávszélt emészt majd fel, ami további költségeket hordoz magában.

Hát ja, a youtube is eszi a sávot, meg az indavideó is.
(Ps.: Ugyanakkor a modellel vannak bajok, változások, fókuszálások várhatóak.)

  • Új mobilsáv árak

A GKI szerint a operátorok árazásával lesznek bajok, mert iszonyat drága a mobil sávszél növelése, és sávszél használat arányos díjazásoké lesz a jövő. Csomagdíjakat fúrják.

Nem számolnak a Kínai cuccokkal, valamint azzal, hogy így az átlag fogyasztási infrastruktúra üzemeltetése hosszabb távon kezelhető lehet (Ld.: Japán, Észtország). Persze földi halandó nem tudja, hogy mit is gondolnak a kínaiak.

  • Jelenleg a betonozott marketing tortából kb. 2% jut a mobilokra.

Érdekes megjegyzés, hogy a google szerű adatok gyűjtésén alapuló preferencia alapú ad-al még lehet probléma az adatvédelem, alamint a "nagy testvér" mantrák erősődése miatt. (Ugyanakkor a mobilhirdetési formákról Szabó Ákosék adtak elő a délután folyamán.)

  • A smartmobil penetráció 15-24%-os a magyar mobilosok között.

Ennek oka, hogy az Smartmobil definíció folyamatosan változik. A nagyobb merítésben  szerepelnek a 2 éve okosnak gondolt telók is. A mai definíció már jóval keményebb. 1.3millió készülék melyből nem mind netezik; és ebből kb 800.000 amit a SMARTMOBIL közönsége is kiröhög - azaz valami Symbianos izé.
Az Smartmobilok esetében hazánkban is a éritőképernyősek a menők, de csak kb. az eladott smartmobilok 1/5-öde ilyen. 13%-a QWERTY-s és a többi hagyományos telókra hajaz.

Ami viszont viccesnek hat és fontos: a NOKIA még 150millió telót akar eladni a hagyományosabb változatból.

A kutatók szerint az smartmobilt vegye-e dilemma, még nem dőlt el, és legalább annyi és jellegét tekintve ugyan olyan a pros/cons aránya az emberek fejében.
A tabletek jelenlegi elfogadottsága azonban alacsonynak mondható: 2%-nak van egyáltalán ilyen készüléke, és jelenleg sok az ellenérzés a "minek is ez" mantra mentén.

Ugyanakkor 2011-ben valami iszonyatos Tablet invázióra lehet számítani, és persze valami iszonyatos marketing aktivitásra a témában.

Pont azért, hogy a drága felhasználót végérvényesen áthassa az érzés: vagy megveszi és neki jó lesz - vagy nem és akkor ordít a gyerek karácsonykor.


Említésre érdemes, hogy a kormányzat is képviseltette magát a nagyteremben, ahol a politikamentes lényeg:

  • állampolgár számára előnyöket hordozó változtatásokat akarnak kivitelezni a közigazgatási folyamatokban és ebben lehet szerepe a tableteknek is.

Azaz szerintük érdemes tabletre költeni, mely majd támogatja a jelenleg bürokratikus folyamatokat. Zsíros közbeszerzést érzek én itt.

  • Ügyfélkapu meg menjen mobilon is.

És majd lehet mobilon parlagfű-védséget mószerolni - és úgy mószerolni am-blok.

  • És végezetül: sok tanulmány készül, minden féle témában minisztériumi berkekben, melyek közül egy több mint 6000 oldal.

Arra gondoltunk, hogy 6000 kódsorba, azért sok minden belefér(ne)!

[folyt köv.]

1 komment

EZ ITT A REKLÁM HELYE

A bejegyzés trackback címe:

https://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr162806838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bor Gergely · https://www.facebook.com/magyar.startup.kozosseg 2011.04.22. 15:19:38

Jó poszt, mint a konfról sajnos lemaradt érdeklődő, epedve várom a folytatást! :)

(PS. am-blok -> en bloc)
süti beállítások módosítása