lenI

Netes megaszondás. WEB. mobil web, fejlesztés, online média, videó share, embed, social, html, Js, PHP, C, Android, ios, mac... content. Vagy valami connected. Disclaimer: lenI az inda-labs munkatársa az index-nek is dolgozik.

Anno: 2010.01.24
HDA success: 2010.02.15

lenI on google
Coelhos
EZ ITT A REKLÁM HELYE

NAPSZÁM

Magyarorszag napja az Európai Unió tagja. A radiocafé 98.6 pedig napja hallgat. R.I.P. Volt barátod.

Any has gone napja, és szivárványt fest nekünk.

Zsozso pedig már napja mosolyogtat.

Címkék

2009 (3) 2010 (47) 2011 (25) 2012 (16) 2013 (4) 2014 (6) ad (12) adobe (3) amazon (3) android (6) api (3) app (9) apple (12) blog (13) blog.hu (29) bloghu (23) browser (5) bug (8) business (3) cemp (5) chrome (5) cool (6) data (3) ddos (3) design (11) desire (3) dev (27) development (3) display (3) email (3) facebook (46) facepalm (8) fail (3) fejlesztés (4) fidesz (3) film (7) fix (3) flash (4) forum (4) gemius (4) gmail (6) google (42) gui (4) hackintosh (3) hirdetés (8) htc (4) hu (31) hvg (4) inda (49) indafoto (7) indamail (6) indanet (4) indavideo (14) index (49) index.hu (18) indexvideo (3) infographics (5) internet (82) internetadó (3) ios (5) ipad (6) iphone (7) IT (3) it (38) iwiw (10) jog (4) js (3) leni (9) like (6) linkedin (3) lol (10) london (3) lumia (4) mac (6) magyar (4) magyarország (5) mail (8) maps (4) market (3) marketing (4) media (12) memento (17) microsoft (10) mobil (30) mobile (3) mood (3) myspace (6) netflix (3) news (15) nokia (9) olimpia (3) online (8) origo (21) osx (8) phone (3) php (5) pinterest (3) player (3) politika (4) redesign (3) security (3) share (8) social (14) sweb (29) tech (10) trend (3) tumblr (6) twitter (14) up (5) update (6) usa (3) ux (8) vb2010 (5) video (30) videó (3) viral (3) vod (3) web (44) webdesign (3) windows (3) wow (3) yahoo (8) youtube (12) zizz (4) Címkefelhő

2010.08.10. 10:44 Leni

Szabi után - minden fizetős lesz? - Kispáltalan kedd

Címkék: internet social usa facebook business model 2010 ning sweb

Egy hét internet függőség ellenes kezelést követően, ismét szolgálatban. Bár az első napot némi túlpörgés jellemezte, amit a Kispálkodás búcsúztatás vezettett le. Mára azonban szembeötlött a kérdés: előbb utóbb minden fizetős lesz?

Business model - pay or go?

Ha nem is minden a Ning biztosan fizetős vonalra terelődik át. A tengerentúlon népszerűnek mondható, mashup-közösség manager, facebook fan-page alternatíva managementje erősen belecsapott a lecsóba és ultimátum szerű kérdés elé állította a közösség manager felhasználóit: Mennyit akarsz fizetni?

A 2004-ben alapított és igaziból 2007 óta népszerű szolgáltatás eleddig ingyenesen volt elérhető. Bővülő szolgáltatásai révén lehetőséget adott arra, hogy könnyen gyorsan tudjanak a vállalkozó szellemű alkalmi közösség managerek un. közösség mash-up okat kialakítani. Ehhez a Ning adta az alap network managenetet és az alap infrastrutúrát, úgy mint: blog, fórum, fotótár, videótár, statik oldalak szerkesztése. gyakorlatilag egy sweb CRM rendszert alkottak, persze a korai elfogadó felhasználók igényei és kérései szerint.

Versenyelőny abban volt, és van, hogy a nagy közösségi siteok inkább az egyéni userekre és nem a közösségekre fókszuszáltak mikor a fícsörszet priorizálása történt. Igaz, a facebookban is létezett network, vagy fan-page, ezek nem adtak olyan testreszabhatóságot, amit a ning ad a ami napig.

Az ultimátum szerű bevezetés nem lehet véletlen: a Ning nagy és lassan termőre kell fordulnia a befektetett dollároknak.

Eleddig, csak a reklámbevételekből való részesedés volt a bevételi forrás. Nyilván ez egyrészt nem volt elegendő, és nem kellően hatékony formája a bevétel termelésnek. Már csak azért is mert bizonyára vannak és leszenk olyan ning közösségek melyek nem feltétlen engednek reklámokat, jellegüknél fogva. Ez utóbbiak is fizetésre lesznek kényszerítve a jövőben.

Igaz azonban, hogy a mini csomag esetében havidíj a bűvös 5 USD alatt mozog, ami az USA-ban gyakorlatilag filléreknek számít. Ugyanakkor ebben a csomagban szinte semmi mást nem kap a user, mint egy moderálható facebook siteot, amin sok fotót és ideőt tarthat.

Lehet, hogy pontosan az a cél, hogy helyére kerüljön a Ning a fejekben és inkább a "professzionális" közösség építők, terepévé tisztuljon, akik egyébként saját magukat is képesek fenntartani a reklám és/vagy affiliate programjaik ill. más fundamentális üzleteik által. Azoké akiknek csak egyik fő internetes nyúlványaa Ning, ami készen adja a brandelhető fícsöröket.

Egy biztos, hamarosan meglátjuk mi a fontos a meglévő közösség managerek számára: a költözés valami más és bizonytalan platformra vagy a költségek vállalása.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://leni.blog.hu/api/trackback/id/tr572211338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.